Tres anys de presó per a Nacho Vidal: condemnat per traficar amb cocaïna rosa

L'actor ha acceptat els fets i el tribunal ha contemplat l’atenuant de toxicomania i la imposició d’un curs obligatori de rehabilitació

Publicat el 03 d’abril de 2026 a les 15:28
Actualitzat el 03 d’abril de 2026 a les 15:31

L'actor de cinema per a adults Nacho Vidal, condemnat a tres anys de presó i una multa de 5.800 euros per part de l’Audiència de València. El tribunal l'ha acusat de tràfic de substàncies estupefaents. Aquesta resolució es produeix arran de la intervenció policial del febrer de 2025, quan es van confiscar 103,05 grams de cocaïna rosa a la zona d’oci de la Plaça Xúquer de València.

Ara, el procediment es tanca amb conformitat entre la Fiscalia i la defensa, encapçalada per l’advocat Emilio Pérez Mora. Les actuacions judicials han centrat l’atenció en la possessió i venda de la droga sintètica anomenada cocaïna rosa o tusi, la qual ha incrementat la seva presència en ambients lúdics.

Ha quedat acreditat que la substància decomissada estava destinada a la comercialització, amb una valoració en mercat de 5.700 euros. L'actor, que ha reconegut els fets que se li atribueixen, va admetre els càrrecs en la vista, fet pel qual el tribunal ha contemplat l’atenuant de toxicomania i la imposició d’un curs obligatori de rehabilitació. 

Malgrat la sentència, Nacho Vidal no ingressarà immediatament a la presó. El ministeri fiscal proposa una suspensió de la condemna per un període de quatre anys amb la condició de no cometre cap nou delicte durant aquest temps, una recomanació que el tribunal ha acceptat. Aquesta decisió es basa en el reconeixement de la seva addicció a les drogues al llarg de la instrucció.

Altres processos judicials oberts

El dictamen d’ara s’afegeix als processos judicials recents de l’actor. El passat gener, Nacho Vidal va ser multat amb 2.160 euros per haver forçat la barrera del pàrquing del Mercat de Russafa a València sota els efectes de l’alcohol i els estupefaents. A més, resta pendent un procediment relacionat amb la mort del fotògraf José Luis Abad durant una cerimònia del ritu del gripau buf, causa en què la Fiscalia reclama quatre anys de presó.