La gran final de La Travessa: Expedició Ponent consolida un projecte televisiu amb un sol nom: Laura Escanes. La comunicadora, creadora de contingut i presentadora ha tancat aquesta setmana una tercera temporada de somni per al 3Cat. Cristian Trepat, cap de l'Àrea de Continguts, Programació i Cultura de la Corpo va ser taxatiu a l'hora de valorar els èxits del programa durant aquesta setmana: "La Travessa és el vaixell insígnia de la plataforma".
Precisament, el programa que presenta Escanes és l'únic que ha viscut el procés complet. Des del naixement del servei d'streaming fins a la consolidació actual amb tota una aposta per invertir "esforços, recursos i talent" per a l'OTT. Durant la presentació de la gran final, Escanes va respondre diverses preguntes sobre el seu camí com a presentadora durant les tres temporades del concurs, com ha viscut la situació d'enguany, "plena de riscos", i quin és el futur que se li presenta amb el 3Cat.
"Ha sigut un repte la tercera temporada. L'he viscuda amb molta intensitat amb un element afegit: el temps. No podíem controlar la meteorologia", explicava la creadora de contingut de 29 anys, que deixava clar que des de l'equip del programa i de la productora (Aguacate y Calabaza Films), però també des del seu entorn personal, li havien destacat que era la temporada "on s'havien passat tres pobles". "Les coses se'ns van complicar moltíssim, però vulguis o no, això també ho feia molt més èpic", explicava a preguntes d'El Món de la Tele.
La fórmula de La Travessa sumada a Laura Escanes és un èxit absolut i, com van explicar des de la direcció de la CCMA, aquesta va ser una aposta directa del 3Cat amb un afegit principal: la plataforma. El cap de l'Àrea de Continguts va reconèixer que des d'un primer moment sabien que aquest gènere estava destinat al servei en streaming i que calia que fos una de les puntes de llança -sinó la principal, almenys en aquell moment- del nou projecte de l'OTT. "Ho vaig passar fatal. Pels càmeres, per la gent que treballava allà. No ho sé com ho hem fet, però ho hem fet", va reconèixer Laura Escanes.
Escanes destacava de valent la implicació dels concursants i com l'equip de producció del programa, encapçalat pel seu director, en Ruy Balaña, havien aconseguit triar de manera excel·lent les parelles. "A partir del tercer programa [fent referència a la tercera temporada] ja perden la noció que estan en un programa de televisió i realment creuen que el programa és la seva vida", admet Escanes, que destacava la veracitat dels concursants davant de càmera i a l'hora de dur a terme les proves.
"No hi va haver cap dia en què jo no patís per alguna de les parelles", explicava, recordant un moment molt tens on va haver de parlar amb una d'elles per comentar que no podien seguir per una causa mèdica. "És complicat perquè sempre tinc el sentiment d'abraçar-los o empatitzar, però a l'hora de dirigir i presentar un programa has de ser professional. És la temporada on l'equip mèdic ha hagut d'intervenir més i això, evidentment, als de fora, també ens deixa tocats", relatava.
Pel que fa al seu recorregut a La Travessa, Escanes reconeixia la seva pròpia evolució. "Per mi és un moment de creixement professional. Ho faig de forma molt convençuda i estic mirant pel meu futur. Són tres setmanes a l'any que després donen tots els seus fruits. Tot és fàcil, envoltada de bona gent", ha explicat. A preguntes de diferents mitjans sobre la possibilitat de fer una quarta temporada o, fins i tot, una edició de famosos, Escanes no ha tancat la porta a res.
Dades d'èxit de «La Travessa»
Des del 3Cat van facilitar les xifres d'audiència del programa per mostrar l'impacte de l'èxit del reality que condueix Laura Escanes. En primer lloc, és el programa més vist des que es va estrenar. Pel que fa a la tercera temporada, en només quatre setmanes ja ha aconseguit 700.000 reproduccions a falta del capítol final.
Cristian Trepat ha reconegut que les xifres d'espectadors, si es fa un seguiment pel que fa "al consum de llarg recorregut" és una dada "d'escàndol". Des de la CCMA destaquen el fet que gràcies a l'impacte d'aquesta darrera temporada, "hi ha gent que s'incorpora a veure el primer capítol de la primera temporada i això provoca que acabin consumint tota aquella fornada de capítols i després fer el salt a la segona".
Pel que fa a la producció pròpia, La Travessa és el segon contingut d'entreteniment més vist a la plataforma, només per darrera del Com si fos ahir. Trepat ha destacat el fet que el programa d'Escanes acabi competint amb una ficció diària amb un arrelament tan fort i que, a més, ja va per la novena temporada. La Travessa, en el total de les tres temporades, ja acumula més de 4 milions de reproduccions.
