Elsa Anka lamenta les dificultats per treballar a la TV als seus 57 anys: "Prefereixen a una jove"

La model i presentadora catalana lamenta que "la societat jubila a les dones" a partir d'una certa edat i posa d'exemple el seu propi cas

Publicat el 29 de novembre de 2023 a les 10:11
Actualitzat el 29 de novembre de 2023 a les 10:17

La model i presentadora catalana Elsa Anka (57) ha reaparegut a la televisió per denunciar que "la societat jubila a les dones" a partir d'una certa edat. Anka, que va triomfar sobretot als anys 90 amb programes mítics com el Persones humanes, El gran juego de la oca o El cor de la ciutat, ha estat entrevistada a l'Espejo público de Susanna Griso i ha posat d'exemple el seu propi cas al programa First dates de Cuatro.

"Planta baixa (esquerra) i "Persones humanes" (dreta)

La presentadora va debutar al programa de cites de Carlos Sobera al novembre del 2022 per cobrir la baixa de maternitat de la seva filla, Lidia Torrent. Una etapa que va definir com "bonica i especial": "Tant de bo totes les mares poguéssim fer això, cobrir les nostres filles en l'etapa de la maternitat. Jo vaig tenir aquesta oportunitat meravellosa".

"Van preferir un relleu més jove"

Malgrat això, el seu pas pel programa va ser fugaç i al cap de pocs mesos, quan la seva filla va decidir abandonar First dates, Cuatro no la va trucar a ella i es va decantar per Laura Boado, una exconcursant de La isla de las tentaciones de només 24 anys. "Hauria seguit ella (Lídia Torrent) o hauria pogut seguir jo, però va haver-hi preferència per un relleu més jove", ha lamentat la presentadora que està a punt de fer 58 anys.

Elsa Anka a "Espejo público"

"Aquesta professió és molt exigent pel que fa a l'aparença, però crec que això passa a la societat en general. Les dones sempre hem estat marcades en el moment en el qual fem una certa edat. Entrem en una etapa que hem patit en silenci i ara ho naturalitzem, que és la menopausa", ha sentenciat.

Es dona la circumstància que la model va passar fa poques setmanes pel Planta baixa de TV3 on va repassar la seva trajectòria professional i va parlar de la mateixa qüestió. "Ens volen fer desaparèixer", va assegurar Anka en referència a la presència de les dones de més edat a la pantalla. La presentadora també va explicar que s'ha implantat un xip hormonal per prevenir els efectes de la menopausa.