Els comitès d'empresa de TV3 i Catalunya Ràdio ja han anunciat la celebració de la consulta interna a la plantilla sobre la continuïtat de les marques de la televisió i de l'emissora. Segons un comunicat que han fet públic els mateixos òrgans dels treballadors, la consulta es farà aquest dijous 27 de novembre entre les 9 del matí i les 22 de la nit. El motiu principal, com van explicar en un comunicat anterior, és "per expressar què opinen de la gestió que està fent la direcció de la CCMA de les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio".
Ja hi ha pregunta concreta a la qual hauran de respondre tots els treballadors que participin de la votació. És aquesta: "Estàs d'acord que TV3 i Catalunya Ràdio, i totes les seves marques, continuïn plenament actives i visibles tant en antena com a la plataforma, les aplicacions i les xarxes socials?". Pel que fa a la resposta, n'hi haurà tres: Sí, No o En Blanc.
Tots els membres de TV3 i Catalunya Ràdio que vulguin participar ho faran de manera telemàtica. És a dir, no hi haurà cap mena de votació presencial i els treballadors rebran un correu electrònic amb l'enllaç per participar en aquesta consulta.
Els motius de la consulta
Els representants dels treballadors volen tornar a debatre la situació de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio sota el paraigua del 3Cat, especialment en la creació d'aquest "nou univers informatiu" que suposa el 3CatInfo. En una de les darreres comunicacions al respecte, els comitès d'empresa de totes dues empreses audiovisuals van assegurar que les propostes de la direcció de Sant Joan Despí "eren insuficients" i per això volien traslladar-ho al gruix de la plantilla, amb aquesta consulta.
Consideren que la mateixa direcció que president Rosa Romà "no ha fet cas al missatge de les assemblees i no ha fet cap moviment que hagi suposat una millora" en aquest sentit. En diverses ocasions, Romà ha insistit que en cap cas "estan matant TV3 ni Catalunya Ràdio". La presidenta del 3Cat va parlar sobre això a Col·lapse amb Jordi González. El presentador del magazín nocturn li va llençar de manera clara la pregunta: "Corre el risc de desaparèixer TV3?". La cap del procés de reformulació del producte va dir clarament que no: "Jo soc filla de TV3 i de Catalunya Ràdio i existiran mentre hi hagi persones que ens l'estimem, que la vegem i que aconseguim que sigui un mitjà líder, com és".
Qüestions pendents
La direcció del 3Cat va traslladar una proposta als treballadors de la CCMA a finals d'octubre per a flexibilitzar l'ús de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio en el nou univers informatiu de la Corpo, el 3CatInfo. Es dividia en diverses qüestions. La primera és que els periodistes, reporters i treballadors podran signar les seves peces -afegint la clàssica cantarella a la televisió i a l'emissora- amb les marques de Catalunya Ràdio i TV3. Per exemple: es podrà tornar a escoltar: "Lidia Heredia, TV3, Washington".
Una altra de les qüestions preguntades per part dels representants dels treballadors era quin mitjà havien de col·locar els treballadors de la CCMA a l'hora de citar les fonts consultades. Per exemple: "Segons fonts consultades per X, hem pogut saber que...". La resposta de la direcció va ser que en qüestió de la informació ha de ser el 3CatInfo, ja que "és el paraigua que cobreix tot aquest univers". Per això mateix, els treballadors mobilitzaran la plantilla per realitzar la consulta, en principi, el 27 de novembre.

