Els comitès d'empresa de TV3 i Catalunya Ràdio ja han decidit quin dia serà la consulta interna dels treballadors de la CCMA per expressar la seva opinió sobre la gestió de la direcció del 3Cat vers les marques històriques de la televisió i l'emissora pública. Segons el correu enviat als treballadors al qual ha tingut accés El Món de la Tele, la data amb la qual treballen en l'organització d'aquesta votació serà, de manera previsible, el 27 de novembre. Diverses fonts consultades han deixat clar que volen que es realitzi "com més aviat millor" per tal que no quedi la situació massa diluïda en el temps.
Els representants dels treballadors volen tornar a debatre la situació de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio sota el paraigua del 3Cat, especialment en la creació d'aquest "nou univers informatiu" que suposa el 3CatInfo. En la darrera comunicació al respecte, els comitès d'empresa de totes dues empreses audiovisuals van assegurar que les propostes de la direcció de Sant Joan Despí "eren insuficients" i per això volien traslladar-ho al gruix de la plantilla, amb aquesta consulta.
Consideren que la mateixa direcció que president Rosa Romà "no ha fet cas al missatge de les assemblees i no ha fet cap moviment que hagi suposat una millora" en aquest sentit. En diverses ocasions, Romà ha insistit que en cap cas "estan matant TV3 ni Catalunya Ràdio". La presidenta del 3Cat va parlar sobre això aquest dissabte passat a Col·lapse amb Jordi González. El presentador del magazín nocturn li va llençar de manera clara la pregunta: "Corre el risc de desaparèixer TV3?". La cap del procés de reformulació del producte va dir clarament que no: "Jo soc filla de TV3 i de Catalunya Ràdio i existiran mentre hi hagi persones que ens l'estimem, que la vegem i que aconseguim que sigui un mitjà líder, com és".
La proposta de la direcció, insuficient pels treballadors
La direcció del 3Cat va traslladar una proposta als treballadors de la CCMA a finals d'octubre per a flexibilitzar l'ús de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio en el nou univers informatiu de la Corpo, el 3CatInfo. Es dividia en diverses qüestions. La primera és que els periodistes, reporters i treballadors podran signar les seves peces -afegint la clàssica cantarella a la televisió i a l'emissora- amb les marques de Catalunya Ràdio i TV3. Per exemple: es podrà tornar a escoltar: "Lidia Heredia, TV3, Washington".
Com quedarà tot plegat, si ho acaben acceptant els treballadors? L'univers informatiu 3CatInfo, una de les mesures estrella de l'actual direcció, es mantindrà com a paraigua absolut per sobre de detalls o altres qüestions. Ara bé, des de la direcció insisteixen en el fet que TV3 i Catalunya Ràdio "són marques més vives que mai" i, per tant, poden conviure amb la del 3CatInfo. Això també va suposar canvis en els micròfons, un fet que va aixecar polseguera a escala interna i entre els espectadors. Els van tornar a recuperar el dilluns després de la trobada, el 3 de novembre.
Una altra de les qüestions preguntades per part dels representants dels treballadors era quin mitjà havien de col·locar els treballadors de la CCMA a l'hora de citar les fonts consultades. Per exemple: "Segons fonts consultades per X, hem pogut saber que...". La resposta de la direcció va ser que en qüestió de la informació ha de ser el 3CatInfo, ja que "és el paraigua que cobreix tot aquest univers". Per això mateix, els treballadors mobilitzaran la plantilla per realitzar la consulta, en principi, el 27 de novembre.


