Planeta Junior s'alia amb el govern espanyol i una empresa canària per llançar una franquícia d'animació infantil

Indústria audiovisual

La Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica (SETT) invertirà 9,2 milions per crear una empresa público-privada que exploti els drets de la sèrie "Milo"

Publicat el 29 de juliol de 2026 a les 17:39
Actualitzat el 29 de juliol de 2026 a les 17:40

La productora catalana Planeta Junior ha sumat forces amb l'empresa canària Amuse Animation en una aliança amb el govern espanyol per llançar una franquícia d'animació infantil. Segons ha explicat el Ministeri per a la Transformació Digital, la intenció és crear una empresa público-privada perquè exploti els drets de la sèrie Milo. Ho faran a través d'una injecció de 9,2 milions d'euros per part de la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica (SETT). 

La producció audiovisual està dirigida a un públic preescolar i, segons la comunicació facilitada pel ministeri, està concebuda "com una propietat intel·lectual amb potencial d'explotació en múltiples format i territoris". Les dues primeres temporades s'han doblat a més de 20 idiomes, s'ha distribuït a més de 17 països i està present en més de 45 canals de televisió i plataformes.

Malgrat que l'eix central és el contingut audiovisual, la franquícia s'expandirà cap a l'àmbit digital (aplicacions i videojocs) i els productes de consum, així com experiències i explotació de diverses finestres de distribució. Per al ministeri, el projecte representa una oportunitat estratègica en l'àmbit dels desenvolupaments tecnològics.

Un producte destinat al «teixit industrial espanyol»

Ara bé, la participació de Planeta Junior no implica que la llengua catalana formi part de la sèrie animada destinada a un públic infantil. La producció del contingut audiovisual es durà a terme a l'Estat i, en paraules del ministeri, "impulsarà el teixit industrial espanyol, generarà feina qualificada i reforçarà la cadena de valor local".

"Aquest projecte representa una oportunitat estratègica en l'àmbit de desenvolupaments tecnològics: programari, videojocs, apps. La producció íntegra del contingut audiovisual en territori nacional, a més, impulsa el teixit industrial espanyol, genera ocupació qualificada i reforça la cadena de valor local", expliquen des del ministeri.

L'operació és resultat d'una col·laboració público-privada que suma un total de 18,8 milions d'euros; i s'emmarca en la segona fase del Pla Spain Audiovisual Hub. L'estratègia empresarial de la Moncloa passa per expandir aquest "univers digital" i audiovisual a través de la ja anomenada Sepi digital.

Escull El Món de la Tele com la teva font preferida de Google