La productora sense ànim de lucre Quepo, Premi González Sinde 2025 de l'Acadèmia del Cinema Espanyol

Indústria audiovisual

El guardó reconeix la seva llarga trajectòria impulsant projectes al servei dels drets humans i la justícia social

Publicat el 11 d’abril de 2025 a les 17:53

L'Acadèmia del Cinema espanyol ha concedit el Premi González Sinde 2025 a la productora sense ànim de lucre Quepo en reconeixement de la seva tasca audiovisual al servei dels drets humans i la justícia social. El guardó reivindica la llarga trajectòria col·lectiva d'un projecte cooperatiu que ha impulsat pel·lícules documentals com a eines de transformació política i cultural.

Des dels seus inicis l'any 2007, Quepo ha produït més de quinze documentals que han donat veu a una àmplia diversitat de col·lectius. Ha abordat, entre d’altres, la situació de les persones migrades en situació irregular a Sense papers, sense drets?.

També el sobreendeutament de les famílies durant la crisi de l'habitatge del 2008 a Endeutats; la lluita de les treballadores de la salut per defensar la sanitat pública a Essencials; l’explotació laboral als camps de maduixes de Huelva a Jornaleras; o la realitat de les dones víctimes de tràfic a Mujer1, mujer2, mujer3.

Escull El Món de la Tele com la teva font preferida de Google