El crític i periodista Jaume Figueras, Premi de Comunicació de l'Acadèmia del Cinema Espanyol

El president de l'entitat, Fernando Méndez-Leite, li va fer entrega del guardó el passat divendres en un acte privat a Barcelona

  • Jaume Figueras, en imatge d'arxiu -
Publicat el 14 d’abril de 2025 a les 18:26
Actualitzat el 14 d’abril de 2025 a les 18:27

El periodista Jaume Figueras ha rebut el Premi de Comunicació Alfonso Sánchez 2024 que entrega l’Acadèmia de Cine espanyol, per la seva tasca als mitjans i "proximita" a l’hora de transmetre la cultura cinematogràfica del país. 

El president de l'Acadèmia de Cinema espanyol, Fernando Méndez-Leite, li va fer entrega del guardó el passat divendres en un acte privat a Barcelona. "Em fa espacial il·lusió un premi que porta el nom d’Alfonso Sánchez. Sempre vaig pensar que era el crític natural i col·loquial, la persona que et parlava del cine com ho hauria fet de la seva família", va agrair el cronista cinematogràfic. Méndez-Leite va qualificar el premiat com un “mestre”. 

Figueras ha estat distingit amb aquest premi per la seva activitat professional al llarg de seixanta anys i la seva "proximitat" en la manera de transmetre la cultura cinematogràfica, sent un “absolut referent” per a diferents generacions d’espectadors i periodistes. 

A l’acte d’entrega d’aquesta 13a edició, hi van participar la periodista i exdirectora de la revista Fotogramas Elisenda Nadal, qui va rebre el premi el 2023; la productora Marta Esteban, i el director de producció i membre de la junta directiva de l’Acadèmia Josep Amorós. 

Figueras va col·laborar durant més de 30 anys a TV3, on va dirigir i presentar el programa Cinema 3, així com va copresentar durant quatre anys Magacine a Canal Plus i va ser al capdavant del consultori cinematogràfic de ‘Fotogramas’ durant més de 50 anys. Va rebre el Premi Gaudí d’Honor 2023, el Premi Nacional de Periodisme Cultural 2016 i el Premi Ángel Fernández Santos de 2006.