"Pasapalabra" (14,5%) perd pistonada i l'"Està passant" (13,7%) ja se situa a només 0,8 dècimes

El programa d'Antena 3 segueix sense trobar concursants que enganxin i el programa de Toni Soler a TV3 ja li trepitja els talons

Publicat el 23 de maig de 2023 a les 11:57
Actualitzat el 01 de juliol de 2023 a les 21:37

Pasapalabra, el concurs de Roberto Leal als vespres d'Antena 3, no passa pel seu millor moment. Ja fa més de dos mesos de la victòria de Rafa Castaño que va fer història aconseguint el pot més gran de la història del programa. Un triomf que es va convertir, al costat de la victòria de Pablo Díaz (l'1 de juliol del 2021), en el moment més àlgid del concurs.

El problema és que cada vegada que l'espai entrega el pot, el concurs pateix una forta davallada de la seva audiència. I és que després de l'històric pot de Rafa Castaño, el programa segueix sense trobar un duel de concursants que encadeni permanències i generi fidelitat amb els espectadors.

Tant és així, que Pasapalabra acaba d'incorporar a Moisés Laguardia, un exconsursant de 37 anys, que ja havia participat en anteriors etapes del concurs. Per si això no fos poc, el concurs s'ha vist obligat a acomiadar a una de les seves concursants actuals, just quan semblava que havien aconseguit un duel prometedor. Es tracta de l'Encarni que ha hagut d'abandonar el concurs per motius personals.

Però, concursants a banda, com ha afectat això a l'audiència de concurs? Quan Antena 3 va anunciar que entregaria el pot de Pasapalabra, l'audiència es va disparar durant els dies previs i va assolir un rècord absolut amb l'entrega del pot. Aquell programa es va emetre en ple prime time, després de El Hormiguero i va aconseguir 419.000 espectadors i un gran 27,0%, tot i quedar força lluny del 37,4% i 4.578.000 espectadors que va reunir a Espanya.

Rafa Orestes va guanyar el pot milionari de "Pasapalabra"

L'expectació era tal, que quan la cadena va anunciar que en properes emissions entregaria el pot, l'audiència es va disparar assolit quotes per sobre del 20%.

Audiència de "Pasapalabra" la setmana que va entregar el darrer pot:

  • Dilluns 13/3: 18,8% i 315.000 espectadors (26,4% a Espanya)
  • Dimarts 14/3: 18,4% i 300.000 (27,1% a Espanya)
  • Dimecres 15/3: 21,0% i 356.000 (28,2% a Espanya)
  • Dijous 16/3: 19,1% i 334.000 (27,2% a Espanya) (emissió prèvia al pot de Rafa)
  • Divendres 17/3: 15,4% i 254.000 (21,9% a Espanya) (primer dia sense Rafa ni Orestes)
  • Mitjana: 20,1% i 319.000 (26,1% i 2.979.000 a Espanya)

Com es pot apreciar, l'endemà de l'entrega del pot, el concurs va caure passar del 19,1% de dijous a un 15,4% el divendres, ja sense l'expectativa final del "rosco". Una pèrdua d'espectadors que s'ha mantingut durant els dos últims mesos, amb una mitjana d'un 14,5% i 219.000 espectadors (20,9% a Espanya). Això són -5,6 punts que la mitjana de la setmana que va entregar el pot.

Audiència de "Pasapalabra" després de l'entrega del pot:

  • (20-24 de març): 14,7%
  • (27-31 de març): 15,9%
  • (3-7 d'abril): 14,8%
  • (10-14 d'abril): 14,5%
  • (17-21 d'abril): 13,4%
  • (24-28 d'abril): 14,5%
  • (1-5 de maig): 14,4%
  • (8-12 de maig): 15,1%
  • (15- 19 de maig): 13,5%
  • Mitjana: 14,5% i 219.000 espectadors (20,9% a Espanya)

Una davallada que ha tingut a un clar beneficiat. Toni Soler i el seu Està passant a TV3, que en aquest mateix període ha aconseguit un 13,7% i 212.00 espectadors i s'ha situat a només 0,8 dècimes de Pasapalabra (14,5%).

Toni Soler a "Està passant"

Audiència de l'"Està passant" després de l'entrega del pot de "Pasapalabra":

  • (20-23 de març): 15,4% (Líder)
  • (27-30 de març): 15,2%
  • (3-6 d'abril): 11,2%
  • (10-13 d'abril): 14,5% (colíder)
  • (17-20 d'abril): 13,8% (Líder)
  • (24-27 d'abril): 14,1%
  • (1-4 de maig): 11,1%
  • (8-11 de maig): 13,6%
  • (15- 18 de maig): 15,2% (Líder)
  • Mitjana: 13,7% i 212.000 espectadors

Com es pot apreciar, el duel dels vespres, s'ha igualat més que mai, situant el programa de TV3 líder en diverses ocasions. Si en els dos mesos previs a l'entrega del pot (de gener a febrer), la diferència entre Pasapalabra (16,8%) i l'Està passant (14,9%) era d'1,9 punts, després de l'entrega del premi, la diferència entre el concurs d'Antena 3 (14,5%) i l'espai de TV3 (13,7%) és de només 0,8 dècimes.