Les protestes a la seu socialista del carrer Ferraz de Madrid, el debat d'investidura i la proclamació de Pedro Sánchez com a nou president del govern espanyol han disparat les xarxes socials i l'audiència del Polònia de TV3. El veterà programa de sàtira política ha assolit unes xifres rècord. El dijous 16 de novembre l'espai va batre el rècord d'espectadors de la temporada amb 461.000 espectadors i un magnífic 21,5% de quota.
El gran èxit del programa de la productora Minoria absoluta de Toni Soler que es va estrenar l'any 2006 a TV3 també ha arribat a les xarxes socials. Tot i ser un dels espais més cars de la cadena, compta amb un pressupost de més de 3,5 milions d'euros, la seva repercussió traspassa les fronteres de Catalunya.
Ayuso i Franco triomfen
El gag de Franco fent una haka al més pur estil Gerard Romero s'ha coronat com el vídeo més vist de la història del TikTok del Polònia, amb més d'1,5 milions de reproduccions, superant el mític Twitch de Luis Enrique. Tant és així, que en només una setmana, les reproduccions han crescut un 476%.
@polonia3cat Nosaltres som més de @jijantesfutbolclub , eh! #Polònia3Cat ♬ original sound - polonia3Cat
El compte de TikTok del programa també ha guanyat més de 300.000 seguidors en només una setmana, arribant als 1,3 milions d'adeptes. Un creixement exponencial gràcies a les paròdies que personatges del programa han fet de les protestes a Ferraz, com aquesta d'Isabel Díaz Ayuso.
@polonia3cat Al final es farà una macedònia amb tantes fruites, Senyora Ayuso!???????????????????????????? #Polònia3Cat ♬ original sound - polonia3Cat
També arrasa a Instagram i X
A Instagram, s'han fregat els 1,3 milions de reproduccions i a l'antic Twitter (X), ha assolit 1,9 milions de reproduccions, un creixement gairebé d'un 170% respecte a la setmana anterior. Un èxit al qual ha contribuït una nova entrega d'"Ultranational Geographic".
La fauna de la Meseta ha despertat.#Polònia3Cat pic.twitter.com/yxu88bsMHX
— Polònia (@polonia3Cat) November 16, 2023