Des de les nou del matí (a TV3) fins a les dues de la matinada. La Marató va aglutinar disset hores de programació televisiva i va aconseguir convertir TV3 com la cadena més vista de tot el diumenge 14 de desembre. La jornada solidària del 3Cat, que va recaptar gairebé deu milions d'euros en la recerca i la lluita contra el càncer, va col·locar la cadena com a líder amb un contundent 15,7% de quota diària. Només La 1 va poder mantenir un ritme relatiu en el segon lloc, amb un 9,7% de quota, mentre que Antena 3, que entre setmana sempre pugna per la posició de plata, es va quedar amb un 6,7%.
La corba d'audiència marcada per KantarMedia col·loca La Marató del 3Cat com un dels espais més vistos en pràcticament totes les franges, amb especial incidència a les zones del matí i ja cap al vespre o de matinada. Ara bé, de mitjana, 176.000 catalans van connectar amb els esdeveniments de la jornada solidària, amb un enorme share que demostra aquest lideratge: un 16%. En el marc del desplegament de TV3, els Telenotícies van treure el cap enmig de la programació de La Marató.
El Vespre va aconseguir 473.000 espectadors de mitjana i una quota de pantalla del 23,9% mentre que el Migdia es va quedar amb 279.000 espectadors de mitjana i un 21,9% de quota de pantalla. Malgrat ser un gran diumenge televisiu per a TV3, els caps de setmana de desembre sempre són complicats, especialment a les portes de Nadal. Qui també va aconseguir bona audiència va ser el Telediario de La 1 a les nou del vespre. L'espai informatiu d'RTVE va aglutinar fins a 223.000 persones, amb un 11,3% de quota de pantalla.
Les alternatives a La Marató
Encara que sembli mentida, molts catalans van triar altres alternatives a TV3 i al seu desplegament de La Marató. Primer de tot, a les nou de la nit, els amants del futbol van fer el salt a DAZN per veure el Reial Madrid contra l'Alabès, al camp dels bascs, amb la que podria haver estat una altra gran desfeta dels de Xabi Alonso. En concret, el partit va registrar 188.000 espectadors de mitjana -lluitant amb el TN i el Telediario- i una gran quota del 9,8%.
Encara que fos cap de setmana de Marató, el cinema sempre té una presència cabdal en les audiències dels diumenges. No va ser excepció aquest 14 de desembre. TV3 no va lluitar aquest escenari, el de les pel·lícules en obert, per raons evidents. Però La 1 va treure l'artilleria un cop més: No Time To Die, del 2021, la darrera pel·lícula de James Bond encarnat per Daniel Craig. Fins a 174.000 persones van triar el film en prime time, amb un contundent 12,2%.
Una altra gran tria de cinema la va presentar Cuatro, amb Fantastic Beasts and Where to Find Them. El film de 2016, protagonitzat per Eddie Redmayne, obria les portes a un nou univers de màgia al voltant de la història de Harry Potter. La trama se centra en un personatge nou, en Newt Scamander, setanta anys abans de l'arribada del menut mag a Hogwarts. Fins a 154.000 catalans la van triar, amb un 10,5% de share, a dos quarts de quatre de la tarda.


