El Girona aconsegueix tombar el Barça... i «El Foraster» de TV3

La derrota dels blaugranes és l'espai televisiu més vist de dilluns i fa caure d'audiència per primer cop l'espai de Quim Masferrer aquesta temporada, tot i ser líders del prime time

Publicat el 17 de febrer de 2026 a les 10:56
Actualitzat el 17 de febrer de 2026 a les 10:57

El Girona va aconseguir dues gestes ahir a la nit: derrotar el Barça de Hansi Flick i tombar El Foraster de Quim Masferrer en les audiències televisives. L'enfrontament dels equips catalans a la Lliga, que ha provocat que els blaugranes perdin la primera posició vers el Reial Madrid, va ser l'espai televisiu més vist del dilluns 16 de febrer. En detall, va acumular 440.000 espectadors de mitjana a DAZN, amb un contundent 22,7% de quota de pantalla. Això va provocar que Masferrer i TV3 perdessin pistonada durant la franja del prime time? Sí. Això va provocar que El Foraster, en la seva visita a Castellví de la Marca, no fos líder? Ni de bon tros. El programa va ser l'opció televisiva en obert més vista a Catalunya -com ho ha estat des que ha estrenat la nova temporada- i va aglutinar 289.000 espectadors de mitjana amb un share del 15,2%.

El futbol també va condicionar les audiències del Telenotícies Vespre. El programa informatiu estrella de la cadena pública catalana, presentat per Toni Cruanyes, va caure a la tercera posició dels programes més vistos del dia al nostre país: 361.000 i 18,4%. Un partit del Barça sempre condiciona. Per això mateix, el Telenotícies més vist ahir va ser el Migdia, amb Xavi Coral i Anna Garnatxe al capdavant: 397.000 espectadors de mitjana i un 27,8% de quota. El Cuines va tornar a demostrar que ni el format està mort ni els espectadors es cansen de receptes: 293.000 i un 21,5%.

De TV3 cal destacar les immenses dades del Com si fos ahir aquest dilluns: 231.000 espectadors de mitjana i un contundent 19,2%. La ficció de les tardes del 3Cat manté múscul després d'haver patit un final de 2025 amb certes ensopegades en les audiències. Qui també ha tornat a apuntalar la seva força televisiva ha estat el Telenotícies Comarques, amb 239.000 i un 21,6%. Qui va patir més aquest inici de setmana ha estat l'Està Passant. Un cop més, l'efecte del Barça: 212.000 i 13,8%. El programa que es va estimbar relativament, però, va ser l'Atrapa'm si pots: 170.000 i un 14%.

Des de les televisions estatals cal posar al podi de les audiències destacades dos programes de Televisió Espanyola i els informatius d'Antena 3, que per primer cop en molt de temps, van superar el Pasapalabra. En primer lloc, el Mañaneros 360 de La 1 va ser el programa d'RTVE més vist a Catalunya el dilluns: 163.000 espectadors de mitjana i un contundent 12,3% de quota de pantalla. En aquest sentit, cal destacar les audiències aconseguides per L'Informatiu Territorial de La 1 (la versió catalana, evidentment), amb 162.000 i un 15,3%. 

Pel que fa als informatius d'Atresmedia, l'edició del migdia va superar amb escreix els registres d'aquesta temporada. En concret, l'Antena 3 Noticias 1 va sumar fins a 251.000 espectadors de mitjana en territori català, a més d'un contundent 16,9% de quota de pantalla. El Telediario, però, va quedar-se molt enrere, amb 153.000 i 10,3%. Gairebé 100.000 espectadors menys de mitjana que els informatius d'Atresmedia, que s'emetien exactament en la mateixa franja.