Quim Masferrer torna a ser la cara més vista del dilluns a la televisió catalana. La visita del presentador i l'equip d'El Foraster a la localitat gironina de Sant Jordi Desvalls ha mantingut el format al capdavant del rànquing de programes més vistos de la jornada, una posició que manté des de fa tres setmanes. En aquesta ocasió, ha conversat amb alguns dels 867 habitants del municipi que explicaven davant la càmera les seves opinions sobre la simpatia dels seus veïns, quines iniciatives fan per fer reviure el poble i el motiu pel qual l'Ajuntament ostenta alguns dels vestits que abans pertanyien al grup musical Flos Mariae. Masferrer i 419.000 espectadors (24,3%) han pogut testar el caràcter dels vilatans i també veure com el conductor del programa s'entallava un dels conjunts estrafolaris de les cantautores.
La darrera entrega de l'any d'El Foraster aconsegueix una bona posició dins l'històric del format. L'episodi de Sant Jordi Desvalls no només ha frenat la seva tendència a la baixa (que acumula des de l'inici de la novena temporada), sinó que supera les xifres de la setmana anterior i fa el millor share des de la reestrena del programa. Si bé el darrer episodi de Masferrer és encara lluny dels 457.000 televidents (23,4%) de la primera visita d'enguany, l'edició de Sant Jordi Desvalls suma 34.000 espectadors més que el darrer programa, a Prades de Conflent. Tot i no remuntar el màxim de la nova temporada pel que fa a audiència absoluta, El Foraster sí que ha pogut passar per davant de l'episodi de Nulles i configurar una nova quota màxima de pantalla, ja que fins ara se situava al 24,2%.
Sant Jordi Desvalls, mala entrada i pitjor sortida.#ElForaster3Cat pic.twitter.com/s4vsY32hYG
— 3Cat (@som3cat) December 30, 2024
«La Revuelta» i «Grand Prix» milloren, però continuen amb audiències baixes
A l'altra banda de la radiofreqüència, la televisió pública estatal continua sense opcions a la franja del prime time a Catalunya. El late show de La1, que en territori català tenia per costum superar els 250.000 espectadors i competir amb els formats de nit de TV3, ara baralla audiències de prop dels 170.000 amb les reemissions d'alguns dels episodis més destacats de la temporada. La tria d'aquest dilluns ha tornat a posar en pantalla a Iñaki i Nico Williams, els germans que triomfen a la primera lliga de futbol espanyola i la vocalista Judeline. Quan es va emetre per primer cop, el programa va acumular 182.000 televidents (9,1%), mentre que la repetició ha resultat en 167.000 (9,5%). En el conjunt de l'Estat, n'ha esgarrapat 1,3 milions (11,1%).
El format que succeeix La Revuelta a la graella de La1 tampoc aconsegueix tenir unes audiències combatives a Catalunya. L'edició nadalenca de Grand Prix ha assolit els 84.000 televidents (7,8%), una xifrà rècord des de la reestrena del format, tot i estar lluny de la reemissió del programa d'El Foraster a les Valls d'Àneu, que n'ha aplegat 195.000 (13,9%) i a prop de la sèrie turca d'Antena 3 Renacer (75.000, 6%). El Hormiguero, que ha entrevistat a la cantant italiana Laura Pausini, torna a entrebancar-se i es posiciona en les darreres places del prime time amb 81.000 espectadors (4,7%). En el cas de les audiències estatals, el xou de Pablo Motos i Trancas i Barrancas es col·loca per sota del de Broncano amb 3.000 espectadors menys (11%).
TV3 a l'alça, La1 constant
La televisió pública catalana encapçala de nou el rànquing dels canals amb més audiència de la jornada. Si bé el seu lideratge perillava el passat diumenge, aquest dilluns es manté a la primera posició amb un marge de sis punts respecte a la seva principal competidora, Televisió Espanyola. TV3 comença la setmana amb un 14,9% de quota mitjana de pantalla, en què els espais més vistos han sigut El Foraster, el Telenotícies vespre (399.000 televidents; 21,5%) i l'edició del migdia (332.000; 24,9%). La cadena també destaca per liderar amb marge les diferents franges de la tarda, en què El doctor Martin (mitjana de 21,3%) ha superat la telenovel·la d'Antena 3 Sueños de libertad (9,2%) i el concurs Atrapa'm si pots (14,3%) ha passat per davant del magazín Aquí la Tierra (11,8%). L'emissió d'Escola d'infermeria (6,2%) ha sucumbit a La Promesa (13%).
La telenovel·la de La1 ha sigut un dels espais més cotitzats per a la televisió pública estatal, que ha obtingut un 8,9% de share global. El més vist, però, ha sigut l'edició del vespre del Telediario (11,1%) i La Revuelta. La1 torna a posicionar-se segona en el rànquing del més vist del dilluns amb una xifra pitjor que la del diumenge (tres dècimes menys) però millor que les del dilluns anterior (8,2%). Pel que fa als canals privats, Antena 3 torna a la tercera posició amb un 7,3% global, en què destaquen les notícies del vespre (8,5%) i el concurs La Ruleta de la suerte (13,3%). Telecinco es troba en la quarta posició amb un 6,6% i amb les seves millors audiències a Catalunya en els informatius del migdia (9,8%) i el del vespre (6,7%).