«El Foraster» regna per partida doble el dia de Reis

Tant el capítol d'estrena com el de reemissió del programa de Quim Masferrer han eclipsat les apostes de la competència per al prime time d'aquest dilluns

Publicat el 07 de gener de 2025 a les 10:59

Una de les nits més màgiques de l'any ha marxat amb una sorpresa dins de la graella televisiva. TV3 no només ha tornat a liderar el prime time, sinó que la seva autoritat s'ha estès a la franja de la mitjanit amb l'emissió d'un dels seus formats estrella, El Foraster. El darrer capítol de les aventures de Quim Masferrer ha dut el presentador a Sant Guim de Freixenet, a la Segarra, en què l'equip del programa i 483.000 televidents (24,2% de quota de pantalla) han pogut presenciar moments excepcionals. El Foraster s'ha immergit en les històries personals i la comunitat d'aquest poble de més de 1.200 habitants i ha obsequiat els espectadors amb un tast dels assaigs dels Moixiganguers d'Igualada, un passeig en tot-terreny per la contornada del municipi i, fins i tot, una conversa amb l'àvia de Gerard Piqué

El setè capítol de la nova temporada protagonitzada per Quim Masferrer fa rècord. Supera tant en xifres absolutes com el share l'episodi d'estrena a Sant Pol de Mar, que va acumular 462.000 espectadors (24,1%). S'acosta als resultats de la temporada anterior, en què El Foraster va assolir el mig milió de televidents i el 27% de quota. A banda de configurar un nou màxim, el programa també ha destacat per aplegar bones audiències en els capítols de reemissió. La repetició de la visita a Ulldemolins, publicada per primer cop l'octubre del 2023, ha recollit el millor resultat de la seva franja amb 301.000 seguidors (20,7%). Esdevé el tercer programa més vist de la jornada, per darrere del Telenotícies vespre (402.000; 20,5%) i a distància de la competència. 

Gerra d'aigua freda per a La Isla de las tentaciones i La Revuelta

El domini de TV3 a les franges del prime time i de la mitjanit han diluït la presència de Telecinco, que estava d'estrena. El primer capítol de La Isla de las tentaciones remunta xifres respecte a la temporada anterior, que va arrencar amb 115.000 televidents (11%) però es queda lluny dels 191.000 (10,6%) en què el format va saltar per primer cop a la pantalla ara fa cinc anys. Tot i liderar a escala estatal amb 1,3 milions d'espectadors (15,2%), el concurs presentat per Sandra Barneda ha acumulat a Catalunya 151.000 televidents (12,9%) al llarg de les gairebé dues hores de reality show. El programa cau a la segona posició a la mitjanit, per sota de la reemissió d'El Foraster però amb avantatge davant La1, que perd presència a les diferents franges de la nit i s'acosta als resultats d'Antena 3. 

La Revuelta rellança un dels seus programes i ha reculat en el temps fins a la nit del 24 de setembre. David Broncano va entrevistar llavors a l'actor barceloní d'Eduard Fernández i el cantant toledà Israel Fernández. Quan el programa es va emetre per primer cop va recollir 194.000 teleespectadors (9,7%), mentre que aquest darrer ha comptat amb el seguiment de 149.000 (7,3%). El format resta imbatible davant de El Hormiguero, que continua fent mínims a Catalunya. Pablo Motos ha acollit el cantant Camilo al seu plató, una entrevista que ha cridat l'atenció de 95.000 televidents (4,7%) i l'ha col·locat per la mínima a la tercera posició del prime time, just per davant de First Dates (92.000; 4,6%). 

TV3 es corona i La1 el segueix de prop

La televisió pública catalana torna a encapçalar el rànquing de canals més vistos de la jornada amb un 12% de quota de pantalla, en què la programació més destacable s'ha trobat al vespre i a la nit. Les xifres màximes les ha aconseguit arran del Telenotícies presentat per Carles Costa i El Foraster, a banda de l'edició júnior d'Atrapa'm si pots (12,4%), que esdevé el cinquè espai amb més audiència del dia de Reis. El Telenotícies migdia (183.000; 15,6%) cau fins a la setena posició, frec a frec amb els informatius del vespre d'Antena 3 (183.000; 8,6%). 

Tot i no recollir bones xifres de la nit, La1 s'apodera d'un 9,3% de quota amb una presència forta a la tarda. El partit de la Copa del Rei que ha enfrontat el Reial Madrid i l'Esportiva Minera (9,3%) s'ha col·locat per davant del concert d'Eufòria (4,6%) i el magazín de tarda de Telecinco Fiesta (5,9%)  però per darrere de la pel·lícula de tarda d'Antena 3 Su último aliento (9.4%). El canal del grup Planeta obté un 6,4% general gràcies a les bones xifres de les notícies del migdia i les sessions de cine, en què també destaca Secretos maternos (9,7%). Telecinco li pren la tercera posició amb un 7% de share global i fa xifres amb La Isla de las tentaciones i els informatius del migdia (9,1%).