Una de les nits més màgiques de l'any ha marxat amb una sorpresa dins de la graella televisiva. TV3 no només ha tornat a liderar el prime time, sinó que la seva autoritat s'ha estès a la franja de la mitjanit amb l'emissió d'un dels seus formats estrella, El Foraster. El darrer capítol de les aventures de Quim Masferrer ha dut el presentador a Sant Guim de Freixenet, a la Segarra, en què l'equip del programa i 483.000 televidents (24,2% de quota de pantalla) han pogut presenciar moments excepcionals. El Foraster s'ha immergit en les històries personals i la comunitat d'aquest poble de més de 1.200 habitants i ha obsequiat els espectadors amb un tast dels assaigs dels Moixiganguers d'Igualada, un passeig en tot-terreny per la contornada del municipi i, fins i tot, una conversa amb l'àvia de Gerard Piqué.
El setè capítol de la nova temporada protagonitzada per Quim Masferrer fa rècord. Supera tant en xifres absolutes com el share l'episodi d'estrena a Sant Pol de Mar, que va acumular 462.000 espectadors (24,1%). S'acosta als resultats de la temporada anterior, en què El Foraster va assolir el mig milió de televidents i el 27% de quota. A banda de configurar un nou màxim, el programa també ha destacat per aplegar bones audiències en els capítols de reemissió. La repetició de la visita a Ulldemolins, publicada per primer cop l'octubre del 2023, ha recollit el millor resultat de la seva franja amb 301.000 seguidors (20,7%). Esdevé el tercer programa més vist de la jornada, per darrere del Telenotícies vespre (402.000; 20,5%) i a distància de la competència.
Gerra d'aigua freda per a La Isla de las tentaciones i La Revuelta
El domini de TV3 a les franges del prime time i de la mitjanit han diluït la presència de Telecinco, que estava d'estrena. El primer capítol de La Isla de las tentaciones remunta xifres respecte a la temporada anterior, que va arrencar amb 115.000 televidents (11%) però es queda lluny dels 191.000 (10,6%) en què el format va saltar per primer cop a la pantalla ara fa cinc anys. Tot i liderar a escala estatal amb 1,3 milions d'espectadors (15,2%), el concurs presentat per Sandra Barneda ha acumulat a Catalunya 151.000 televidents (12,9%) al llarg de les gairebé dues hores de reality show. El programa cau a la segona posició a la mitjanit, per sota de la reemissió d'El Foraster però amb avantatge davant La1, que perd presència a les diferents franges de la nit i s'acosta als resultats d'Antena 3.
La Revuelta rellança un dels seus programes i ha reculat en el temps fins a la nit del 24 de setembre. David Broncano va entrevistar llavors a l'actor barceloní d'Eduard Fernández i el cantant toledà Israel Fernández. Quan el programa es va emetre per primer cop va recollir 194.000 teleespectadors (9,7%), mentre que aquest darrer ha comptat amb el seguiment de 149.000 (7,3%). El format resta imbatible davant de El Hormiguero, que continua fent mínims a Catalunya. Pablo Motos ha acollit el cantant Camilo al seu plató, una entrevista que ha cridat l'atenció de 95.000 televidents (4,7%) i l'ha col·locat per la mínima a la tercera posició del prime time, just per davant de First Dates (92.000; 4,6%).
TV3 es corona i La1 el segueix de prop
La televisió pública catalana torna a encapçalar el rànquing de canals més vistos de la jornada amb un 12% de quota de pantalla, en què la programació més destacable s'ha trobat al vespre i a la nit. Les xifres màximes les ha aconseguit arran del Telenotícies presentat per Carles Costa i El Foraster, a banda de l'edició júnior d'Atrapa'm si pots (12,4%), que esdevé el cinquè espai amb més audiència del dia de Reis. El Telenotícies migdia (183.000; 15,6%) cau fins a la setena posició, frec a frec amb els informatius del vespre d'Antena 3 (183.000; 8,6%).
Tot i no recollir bones xifres de la nit, La1 s'apodera d'un 9,3% de quota amb una presència forta a la tarda. El partit de la Copa del Rei que ha enfrontat el Reial Madrid i l'Esportiva Minera (9,3%) s'ha col·locat per davant del concert d'Eufòria (4,6%) i el magazín de tarda de Telecinco Fiesta (5,9%) però per darrere de la pel·lícula de tarda d'Antena 3 Su último aliento (9.4%). El canal del grup Planeta obté un 6,4% general gràcies a les bones xifres de les notícies del migdia i les sessions de cine, en què també destaca Secretos maternos (9,7%). Telecinco li pren la tercera posició amb un 7% de share global i fa xifres amb La Isla de las tentaciones i els informatius del migdia (9,1%).