El missatge de Nadal del rei Felip VI d'aquest 2023 va tornar a perdre audiència i va ser el segon menys vist des que va arribar al tron. Les 30 cadenes que van emetre el discurs van aconseguir 6.044.000 espectadors i un 64,1% al conjunt d'Espanya. Això són 673.000 espectadors i -0,5 dècimes respecte la xifra de l'any 2022.
L'emissió d'aquest any només supera la de l'any 2016, que continua marcant el mínim històric amb 5.830.000 espectadors. Per comunitats, Múrcia (75,6%), Castella-La Manxa (74,9%) i l'Aragó (73,8%) va ser on més es va seguir el discurs; i el País Basc (46,7%) i Catalunya (42,3%) on menys.Audiència dels Missatges de Felip VI per Nadal
2014: 73,4% i 8.241.000
2015: 65,1% i 6.666.000
2016: 57,7% i 5.830.000 (mínim)
2017: 65,9% i 8.157.000
2018: 70,7% i 7.956.000
2019: 65,1% i 7.537.000
2020: 70,3% i 10.470.000
2021: 64,1% i 7.933.000
2022: 64,6% i 6.717.000
2023: 64,1% i 6.044.000
El discurs creix a Catalunya
A Catalunya, Felip VI va guanyar adeptes amb un total de 566.000 espectadors i un 42,3% de quota, una millora de +46.000 seguidors (520.000 al 2022) i +5,8 punts que el 36,5% que va obtenir el 2022.La 1 va ser la cadena preferida per seguir el missatge de Felip VI amb 171.000 espectadors i un 13,0%, seguida de Telecinco amb 120.000 i un 9,1%; i Antena 3 amb 103.000 i un 7,8%. Tot i això, el TN Vespre de TV3 es va mantenir imbatible amb 325.000 espectadors i un 24,0%.
Audiència del discurs d'aquest 2023 a Catalunya
- La 1: 13,0% i 172.000
- Telecinco: 9,1% i 120.000
- Antena 3: 7,8% i 103.000
- Cuatro: 4,0% i 53.000
- La Sexta: 2,8% i 37.000
- La 2: 2,7% i 36.000
- 324: 1,1% i 15.000
- Trece: 0,9% i 12.000
- Canal 24h: 0,6% i 8.000
- C.Sur: 0,3% i 4.000
- Total: 42,3% i 566.000
Discurs a banda, La 1 (11,9%) va liderar el 24 de desembre a 0,2 dècimes de TV3 que va ser segona amb un 11,7%. Unes dades que suposen un tomb a les xifres del 2022 quan TV3 va liderar amb un 13,5%, a 2,1 punts de la 1 (11,4%).
A la nit, La 1 va dominar amb contundència i l'especial de Camela va fer un excel·lent 20,5%, que fins i tot va millorar el 17,0% que va obtenir Rapahel el 2022. El musical de Pablo López va fer un 15,8% i el mític Telepasión un 13,7% (14,6% al 2022). El cine de TV3 es va conformar amb un modest 11,0% i 138.000 espectadors.
24/12

11,9

11,7

8,7

7,5

5,8

5,7

4,6

4,0
Prime timeEl 30 Minuts (15,5%) lidera amb comoditat i Supervivientes (11,5%) es reparteix la seva franja amb L'amiga genial (9,4% i 13,8%)











Llucià Ferrer (13,0%) lidera a 4,7 punts d'Aquí la tierra (8,3%)







El cine de TV3 (13,6%) lidera fins a les 17.15 i Fiesta (10,0%) s'imposa de 17.15 a 20.15













El GP d'Itlàlia de Moto GP aconsegueix un modest 9,3% a La 1



























13,1%

5,7%

3,5%

2,1%
El més vist del SX3PRODIGIOSA (18:37) | 17.000 | 1,3% |
ARTUS I ELS VAILETS DE LA TAULA RODONA (18:26) | 8.000 | 0,5% |
CANAL BETA (09:05) | 6.000 | 1,6% |
EL BETAPODCAST (08:56) | 6.000 | 2% |
RANDOM (20:31) | 6.000 | 0,4% |
ELS HEREUS DE LA NIT (21:30) | 5.000 | 0,4% |
EL MEU AMIC MARLON (16:15) | 4.000 | 0,3% |
HELI (15:47) | 3.000 | 0,2% |
ROBIN HOOD,EL TRAPELLA DE SHERWOOD (17:16) | 3.000 | 0,2% |
UNA MA DE CONTES (08:28) | 3.000 | 1,5% |