"Ahir, ensurt a Dortmund, avui, remuntada aquí, al Bernabéu". Amb un discurs positivista obria Josep Pedrerol el programa Jugones aquest dimecres al migdia, a la recerca de l'audiència del Reial Madrid i afegint-se a una suposada narrativa sobre la capacitat blanca de superar esculls en una nit de Champions tan complicada com aquesta.
Ni remuntada ni res, els ensurts són blaugranes, però les derrotes, són de l'equip de la capital espanyola. Tal com han demostrat les audiències televisives aquest matí de dijous, Catalunya es va bolcar amb la derrota contra l'Arsenal: més de 240.000 persones de mitjana a Movistar per veure el partit i més de 100.000 per recrear-s'hi amb El Chiringuito.
— kantinu (@kantinu) April 16, 2025
La qüestió és que el programa que dirigeix Pedrerol a MEGA és la diana perfecta per a l'aficionat blaugrana quan ensopega el Madrid. I ahir no va ser una excepció. Les xarxes encara bullen aquest dijous després de tota la narrativa abocada pel comunicador català i la majoria dels seus col·laboradors madridistes. Un discurs que canviava de manera radical entre el Barça, qui va donar una pobra imatge a Alemanya però es va classificar per a les Semifinals gràcies a una immensa primera volta, però amb un baròmetre diferent per als blancs.
🏟️‼️ "El gran ganador de esta noche ha sido...
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) April 16, 2025
... EL BERNABÉU Y LA AFICIÓN".
¡Mucho ojo a @jpedrerol para arrancar @elchiringuitotv! pic.twitter.com/vt4CuWgZg1
Pedrerol feia referència a l'èpica, a la màgia del Bernabéu en nits europees, s'abonava a la narrativa digital sobre "el manicomi" i centrava tots els seus esforços televisius en això. Després van venir les decepcions, els plors i els discursos motivadors per ser "contundent". El més sorprenent és que el guanyador de la nit, segons Pedrerol, "van ser el Bernabéu i els aficionats". Com apuntaven bé els gurús digitals blaugranes a les xarxes, qui es va classificar per a les semis de Champions va ser l'Arsenal.
L'inici del programa és per emmarcar. "Al Madrid no se li exigeix només competir. Se li exigeix guanyar, lluitar, demostrar caràcter. I ahir no en vam veure res. Ni ànima, ni urpes, ni orgull. On va quedar l'ADN de les remuntades, de les nits èpiques?", lamentava Pedrerol, després d'haver estat el primer a atorgar-li aquest ADN a l'equip blanc.
🙁 "CREÍ QUE LA REMONTADA ERA POSIBLE".
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) April 16, 2025
👎 "Me equivoqué: no sólo se gana con ilusión".
El @jpedrerol más sincero para arrancar @elchiringuitotv. pic.twitter.com/fYanrk9bRF
Un cop ensorrat "el somni del manicomi del Bernabéu", el català baixava a un pla més terrenal per demostrar totes les carències de l'equip de Carlo Ancelotti. "Això no és una ensopegada més. És una derrota que ha d'obrir un debat intern profund al club. Perquè si aquest projecte vol continuar sent competitiu a Europa, cal prendre decisions. I aviat", va sentenciar. Recordem que els ensurts se'ls enduien els que es classificaven per a semifinals. El mateix comunicador català va acabar admetent l'error.