Xifres d'audiència espectaculars per a TV3 aquest passat dissabte. El canal principal del 3Cat va aconseguir una quota del 13,5%, esmicolant així els seus rivals més propers: La 1 es va quedar amb un 7,8% i Antena 3 amb un 6,8%. No és casualitat l'èxit de la pública catalana. Quatre espais televisius en van ser els responsables. Els catalans, que mai donen l'esquena a les dues edicions dels Telenotícies, van fer líders els espais informatius de TV3 amb una gran diferència amb la resta de programes del mateix estil. El Vespre va sumar 435.000 espectadors de mitjana i una quota del 25,3%, mentre que el Migdia es va quedar amb 328.000 i un 25,8% de share. Ara bé, els dos grans protagonistes del vespre i de la nit van ser clars: una tradició popular a Girona i el Col·lapse.
La retransmissió de TV3 de la pujada del pilar dels Marrecs pels esgraons de la catedral va ser el quart contingut televisiu més vist de la jornada de l'1 de novembre. En concret, amb Espartac Peran explicant els fets des de la ciutat gironina, van connectar 181.000 espectadors amb un share del 12,8%. Som Únics, el paraigua televisiu del 3Cat per emmarcar la cobertura d'esdeveniments i tradicions populars, va tornar a ser un reclam per al públic del nostre país. I com ja és pràcticament costum, el late night de TV3 va tornar a ser líder de la seva franja.
Jordi González i el seu Col·lapse van tornar a ser el programa nocturn més vist pels catalans en un dissabte. Fins a 159.000 persones de mitjana i amb un 12,9% de quota van decidir veure l'entrevista amb Risto Mejide, la conversa amb Joana Bonet i una taula de debat amb el doctor Manuel Sans Segarra. Consolida així la seva posició després que fa dues setmanes perdés el lideratge durant una única setmana. Tot va ser un miratge. Ara bé, ni els Marrecs de Girona ni González van poder superar el cinema en obert emès per TV3 a la tarda.
La pel·lícula El Duc, una producció britànica de 2020 basada en fets reals, va aconseguir un contundent 16,2% de quota de pantalla a partir de les 15:40 de la tarda, amb 209.000 espectadors de mitjana. Jim Broadbent i Helen Mirren interpreten un matrimoni que ha de "sobreviure" a una situació inversemblant. És 1961 i en Kempton -el marit- roba el retrat del duc de Wellington, de Francisco de Goya, de la National Gallery de Londres, en una espècie d'acte de protesta i de rebel·lia. Va ser el primer (i continua sent l'únic) robatori de la història de la galeria. Kempton va enviar notes de rescat dient que tornaria la pintura a condició que el govern invertís més en la cura dels ancians.
Cau l'audiència d'Antena 3 el dissabte
La sorpresa ja no ha fet gaire més efecte a Catalunya. La Ruleta de la Suerte Noche no ha acabat de quallar al públic del nostre país, que segueix triant TV3, i va sumar 127.000 espectadors de mitjana i un 8,3% de quota de pantalla. La clàssica, la del migdia, sí que va tenir més arrelament: 148.000 espectadors i un 14,6% de share.
Donades les circumstàncies de la data, la segona pel·lícula en obert més vista del dissabte va ser Coco, la gran obra mestra d'animació de Pixar sobre El Dia de los Muertos. El film de 2017 va aconseguir 146.000 espectadors de mitjana a RTVE, amb un bon 11,5% de quota de pantalla.

