Joc de cartes és tot un clàssic de l'estiu i aquest dimecres ho va tornar a demostrar a TV3 amb un gran èxit d'audiència: 417.000 espectadors i un 24,9%. La temporada d'estiu va arrencar a la comarca del Garraf per trobar el millor establiment amb vistes al mar. La primera parada va ser al restaurant El Capità de Port Ginesta, a les Botigues de Sitges que actualment regenten l'Eva García i el David Zambrana. Uns propietaris que no van passar desapercebuts a les xarxes pel seu passat polític.
Ella havia estat diputada al parlament pel Partit Popular i candidata a l'alcaldia de Sitges a les darreres eleccions municipals tot i que sense gaire fortuna. Anteriorment també havia estat candidata a l'alcaldia de Montcada i Reixac. Un municipi que també coneix bé el seu marit, on és l'actual president del PP.


"Ja no és el que era"
"Tenim un restaurant espectacular. Guanyarem!", va assegurar l'Eva durant la presentació del seu local als espectadors de TV3. Tot i això, quan la resta de concursants van anar al restaurant l'efecte no va ser el mateix: "Està una mica descuidat. Abans tenia més llum", van sentenciar els seus rivals. Quan van entrar a la cuina, tampoc van tenir una bona impressió. Poca higiene i uns estris de cuina que caldria fer passar a una millor vida.
Ja a taula, els plats tampoc van ser per tirar coets. Un plat de tallarines a vessar d'oli, o una canelons sense identificar de que estaven fets de primer. Després d'això, el cambrer també la va espifiar i va haver de tornar a taula perquè tenia un bon embolic amb les comandes.
Pel que sembla, no som els únics que estem nerviosos amb la tornada de Marc Ribas 😬#JocCartesEstiuTV3 #JocDeCartesTV3
— 3Cat (@som3cat) July 26, 2023
📲 https://t.co/tuR8cGIOWS pic.twitter.com/hyQ6qHbyyp
Els segons plats també van ser per oblidar. "No m'ha agradat. L'steak tartar semblava una hamburguesa desfeta", va dir un dels comensals. "És una llàstima perquè aquest lloc tenia molt de reconeixement i ara ja no és el que era", va dir un altre participant, fent referència al canvi de propietaris que ha viscut el restaurant.
"És una pena m'ha sorpès molt", van sinsitir després de tastar les postres. Les puntuacions, van confirmar la desfeta amb 3 per al menjar i un 4,2 de nota mitjana. Un suspens total.

El següent local va ser l'Habana Blue, una guingueta de la platja de Vilanova i la Geltrú amb vistes al mar i carn a la brasa on l'Anna Casademunt, n'és la propietària, i en Felipe Masferrer, l'encarregat del servei.
La nota còmica de la nit va ser com la parella formada per l'Eva i el David que van anar amb americana i vestit durant tot el programa. Un fet que va sorprendre al Marc, que no va poder evitar esclatar a somriures: "T'haig de dir que veure a un senyor amb americana i corbata menjant nachos amb guacamole...".
És clar que els natxos s’adiuen amb tot i, si no, que ho diguin al David 😉#JocCartesEstiuTV3 #JocDeCartesTV3
— 3Cat (@som3cat) July 26, 2023
📲 https://t.co/tuR8cGIOWS pic.twitter.com/KJ6zUNWwsC
En general, tant el lloc com el menjar de l'Habana blue va agradar als concursants, com així van demostrar puntuant-los amb un 6,5 de mitjana.

La darrera parada va ser al restaurant Cala Morisca de Sitges, que lideren Marc Rodríguez, gestor, i Michelle Lorusso, situat en una zona molt coneguda per la seva cala on relaxar-se i gaudir d'un dia de platja. Malgrat això, quan els participants van arribar per veure on estava situat just els va passar el tren.
La tranquil·litat està sobrevalorada, nois 🧘#JocCartesEstiuTV3 #JocDeCartesTV3
— 3Cat (@som3cat) July 26, 2023
📲 https://t.co/tuR8cGIOWS pic.twitter.com/QxciyofFUo
Pel que fa al menjar, el Cala morisca va agradar i molt. Peix fresc, pop, arròs caldòs de llamàntol i arròs del senyoret, van ser algunes de les 'delicatessens' que van poder tastar. En canvi, les postres no van poder mantenir el mateix nivell. Potser per això, la nota final va ser d'un 6,5, la mateixa que havia obtingut l'Habana blue.

"Estem en xoc"
Ja a la confrontació final, els tres rivals se les van tenir com és habitual. Quan el David i l'Eva van destapar el seu plat i van veure el 4,2 es van quedar "perplexos, sorpresos i absolutament extranyats!". Al servei, la nota encara va ser més baixa amb un 3,5. Els seus rivals es van justificar: "El vostre cambrer ens va mentir dues vegades. Ens va dir que les trufes eren artesanes i no era així". Els propietaris d'El Capità no se'n sabien avenir: "Ens hem quedat en xoc. Continuem pensant que mereixem bastant més!", van insistir.
L'altra disputa va arribar amb les notes del Cala morisca. "Ens han clavat per l'esquena els ganivets", van dir els seus propietaris, criticant que havien rebut unes baixes puntuacions sense cap motiu: "Penso que han estat molt crítics sense una explicació clara".
Un sufi fa més mal que quan el crush et fa “ghosting” 💔#JocCartesEstiuTV3 #JocDeCartesTV3
— 3Cat (@som3cat) July 26, 2023
📲 https://t.co/tuR8cGIOWS pic.twitter.com/kfgdYR9Zam
Malgrat la disputa final, el guanyador de la nit va ser el Cala morisca gràcies al 8,4 que els va posar el Marc.
