Rosa Romà obre la porta a tancar el canal Super 3

La presidenta del 3Cat assegura en una entrevista a l'Ara que l'SX3 lineal "té un consum prou rellevant perquè es mantingui amb l'aposta digital", però potser "arribarà un moment en que no ho sigui"

Publicat el 01 de desembre de 2025 a les 13:12
Actualitzat el 01 de desembre de 2025 a les 13:24

El canal infantil per excel·lència del 3Cat, el Super 3 (SX3), podria desaparèixer en un futur. Rosa Romà, presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), ha obert la porta a prendre aquesta decisió en una entrevista al diari Ara publicada aquest cap de setmana. Preguntada per la situació actual del canal -que ha patit una caiguda substancial de quota respecte als registres del 2023, quan sumava fins a un 14% entre els espectadors de 4 a 12 anys, i ara en fa un 3,9%-, Romà ha reconegut que l'aposta de la corpo pel Super 3 està centrada "principalment en consum digital".

Les audiències diàries del canal freguen en diverses ocasions el 0%, en contraposició amb les dades que acumulen altres canals infantils estatals que emeten a Catalunya, com Boing. La presidenta del 3Cat també ha assenyalat que l'estratègia va lligada "a experiències in situ en teatres" o altres esdeveniments, com la celebració de pòdcasts.

En aquest sentit, Romà ha reivindicat les dades digitals, considerant que "han multiplicat per dos el consum des del rellançament i entre un 10% i el 13% en el darrer any". Segons ella mateixa, suposen unes 60 milions de reproduccions. "Estem satisfets", deia. Però tot i aquestes justificacions, la presidenta de la corporació audiovisual catalana no ha tancat la porta a haver de tancar el canal lineal en un futur. "Quan analitzem el consum de nens i nenes al mitjà televisió, el que veiem és que cada vegada és més familiar i menys infantil. Per això hem apostat per formats com Eufòria, o Eufòria Dance Kids a TV3", ha explicat, a preguntes d'Alex Gutiérrez al rotatiu barceloní.

 

  • Una imatge promocional del nou Súper 3

El darrer concurs, amb cinc gales repartides per l'octubre, va acabar registrant uns 144.000 espectadors de mitjana (fent els càlculs sobre les audiències d'aquells cinc episodis, amb només les dades de TV3, no d'altres canals o reemissions) i un share de mitjana del 10,2%. Per això mateix, el periodista de l'Ara li ha preguntat sobre la possibilitat que el Super 3, com a canal tradicional, "pugui acabar morint". Romà és clara: per ara, no. En un futur, caldrà veure-ho. 

"Com més finestres puguem tenir, millor, ja que a través de cada finestra agafem consums", ha explicat la presidenta de la corporació. "És veritat que arriba un moment en què, amb els recursos que tenim, ens toca prendre decisions. Quan ens toqui prendre-les, les prendrem. A l'SX3 lineal hi tenim un consum que és prou rellevant com perquè el vulguem mantenir al costat de l'aposta digital. Arribarà un moment que potser no ho serà, però ara encara ho és", ha deixat caure Romà a l'entrevista amb l'Ara

El canal lineal no aixeca el cap

El canal infantil del 3Cat fregava el zero absolut en el percentatge de quota diària en els registres televisius del dijous 6 de novembre. Segons les dades de Kantar, el Super3 va registrar un 0,1% quedant per sota -en xifres totals, encara que no tinguin el mateix públic objectiu- de canals com Reial Madrid TV (0,2%), el canal Squirrel (0,6%) o fins i tot TEN (1,1%). El més greu, però, és que va perdre contra els altres canals infantils que emeten contingut a Catalunya.

 

Encara que ho facin en castellà, Boing sumava un 1,1% d'audiència a les televisions del país mentre que Clan, el canal infantil d'RTVE, es quedava amb un pobre 0,3%. És una audiència molt baixa, però igualment passava per davant de la del Super3 d'aquest dijous. Tot i les circumstàncies, el Super 3 segueix augmentant en consum en els àmbits digital i a la plataforma del 3Cat.