Marc Giró torna sense embuts al «Late Xou»: «No havien de ser els catalans qui destruïssin Espanya?»

El presentador marca perfil contra la dreta mediàtica i destaca que els seus atacs contra les persones migrants formen part d'una gran llista d'excuses

Publicat el 17 de setembre de 2025 a les 12:08
Actualitzat el 17 de setembre de 2025 a les 12:09

Marc Giró ha tornat amb una gran força a les nits de Televisió Espanyola amb el seu programa, Late Xou, sis mesos després de finalitzar temporada. El comunicador i presentador català, una de les figures més importants en la graella actual de la corporació pública espanyola, va iniciar un nou curs televisiu amb una gran entrada musical.

Sense estar-se de res, Giró va ballar i cantar amb una coreografia que recordava a les d'un cabaret de Broadway o als talks shows dels Estats Units. "Agraïda i emocionada, només puc dir, gràcies per venir!", era el principal missatge de la cançó. Un cop finalitzada l'actuació, el presentador va donar pas al seu habitual discurs abans de començar el programa. I en la seva estrena venia carregat d'acidesa, humor i missatges polítics.

"No sé si hauran notat que hi ha gent molt preocupada al nostre voltant perquè creuen que Espanya està a punt de desaparèixer sota els nostres peus", ha ironitzat Giró, en un inici de programa on agraïa la presència del públic a l'estudi i a les llars de tot l'Estat. A Catalunya l'audiència el va acompanyar en una franja complicada: lideratge en quota, amb un 11,8%. "Alguns dels nostres congèneres, en un clar exemple de narcisisme polític, encara no veuen clar, tot i que s'està retransmetent en directe, que l'estat d'Israel a través del genocidi està arrasant Palestina i a tot el seu poble, però, tot i això, estan convençuts i molt preocupats, molt preocupats, que Espanya es convertirà en cendra", ha carregat Giró.

Cal recordar que aquest missatge sobre la guerra a Gaza arribava el mateix dia que el Consell d'Administració d'RTVE aprovava que Espanya no participés en el Festival d'Eurovisió 2026 si Israel en formava part. "I per què, es preguntaran vostès, segons tots aquests, Espanya està en vies d'extinció? Doncs molt senzill. Molts dels nostres conciutadans s'han apuntat, com saben, a aquesta estupidesa coneguda com la teoria del gran reemplaçament, aquella que assegura que Espanya desapareixerà si no es frena la immigració i s'expulsen a tots aquells que no siguin cristians ni espanyols. Que tanto monta monta tanto", ha deixat caure Giró, en una crítica amb forta essència sociopolítica. 

"Segons tots ells, Espanya no desapareixerà per una nova pandèmia, una dana, un incendi de vuitena generació o l'augment del nivell del mar o de les temperatures, és a dir les conseqüències del canvi climàtic, sinó per culpa de totes les persones... migrants!", ha dit, amb sorna, mentre incitava que el públic present a l'estudi cantés la darrera paraula amb ell. "Espanya no desapareixerà pels aranzels trumpistes ni per l'evasió de capitals de grans fortunes ni per culpa de l'avarícia de les empreses que cotitzen a la borsa, l'amenaça nuclear, la deslleialtat institucional o per les polítiques de suma 0 per denigrar la res pública... ho faran els migrants!", ha anat fent llista.

El gran discurs de Giró contra els missatges xenòfobs... però fent l'ullet a Sánchez

El presentador fins i tot ha recordat que els catalans "havien de ser qui destruïssin Espanya" i al final sembla "que ho han de fer els migrants". Giró també ha ironitzat amb el fet que també "les feministes havien de destruir Espanya col·lapsant jutjats amb les denúncies falses" ara resulta que, un cop més, hauran de ser els migrants. "Crèiem aquí que seria Begonya Gómez, la presidenta del govern la que acabaria amb Espanya, amb les seves pròpies i delicades mans des del seu despatxet a Moncloa... Doncs no, ara resulta que els culpables de tot seran els migrants!", ha insistit. Mateix discurs amb to àcid i irònic "per les persones trans i els mariquites".

"Què passa, eh, què passa?! Que no ens veuen capaços als mariquites d'acabar amb Espanya? No acabem amb Espanya perquè tenim dèficit d'atenció, de tant mirar el Grindr. Perquè com tothom sap, nosaltres, som promíscues", ha fet broma, per deixar pas a tot un conjunt de frases iròniques sobre el col·lectiu i les etiquetes nocives que els endinyen els sectors conservadors. En un petit gag, Giró ha vist com entrava la Keni amb una maça i li ha preguntat. "Què fas aquí, no t'han deportat encara?". "Mala herba no mor mai", li ha respost. "Com a bona migrant després de canviar-li el panyal pixat a la teva mare i veremar... em disposo a destruir Espanya, vens?". Després d'un parell de bromes més, Giró ha donat pas a començar el programa.