Televisió Espanyola presenta un nou programa aquest cap de setmana. Dissabte 3 d'octubre arriba Cosas nuestras a La 1 i a RTVE Play, "un nou format" que presentaran Aida Bao i Aitor Albizua. Segons han explicat des de la corporació pública estatal, l'objectiu d'aquest programa és "convertir-se en una cita imprescindible per a tota la família". El programa estarà centrat en actualitat i entreteniment, deixant de banda el contingut polític que forma part de la graella del principal canal de la televisió pública espanyola durant la resta de la setmana.
RTVE produeix el programa amb Catorce Producciones (responsable d'espais com Aquí la Tierra) i comptarà amb col·laboradors i tota una xarxa de reporters que "recorreran diferents punts de la geografia espanyola per apropar l'actualitat a l'audiència". Quins seran els temes a tractar? Des de la corporació estatal afirmen que l'actualitat passarà pels successos, el clima, curiositats, la natura, jocs, nostàlgia i "les arrels". És a dir, la política quedarà en un segon pla.
La intenció de la Televisió Espanyola és tornar a apostar "pels grans formats d'actualitat i entreteniment" que recorden al mític España Directo que tant va triomfar durant generacions que veien la pública estatal. RTVE el defineix com "un programa que pretén posar el focus tant a les grans històries com a les petites coses que formen part de la vida quotidiana". Per a la seva posada en marxa, la televisió posa al capdavant de l'espai dues cares conegudes per als oients des de diferents programes.

- RTVE presenta un nou programa per als caps de setmana
- ACN
Aída Bao ha estat una de les peces clau de Televisió Espanyola a l'hora de buscar substitucions als grans programes de la graella durant les temporades d'estiu. Ha presentat el Malas Lenguas de Jesús Cintora, el programa matinal de La Hora de La 1 de Silvia Intxaurrondo (amb esbroncada inclosa) i el Mañaneros 360 quan no hi era Javier Ruiz. Tots tres programes, de gran càrrega política i d'actualitat.
En el cas d'Aitor Albizua, una gran quantitat d'espectadors (especialment catalans) el coneixen per ser el presentador del concurs Cifras y Letras. L'any 2025 es va endinsar a l'aventura del gran format de La familia de la tele (que pretenia ser l'hereu del Sálvame a Televisió Espanyola) i tot va acabar pel pedregar. Ara, Albizua i Bao faran un tàndem els caps de setmana per a intentar estirar encara més el seguiment de l'actualitat i la cohesió de la programació per part de la pública espanyola.
Quin serà el seu horari i quins dies s'emetrà? Cosas nuestras es veurà a La 1 de Televisió Espanyola i a RTVE Play els dissabtes i els diumenges a partir de les 19:00h.
