Els equilibris de TVE per evitar parlar de 'Kosovo' al partit contra Espanya

Publicat el 31 de març de 2021 a les 23:44

La televisió pública espanyola fa mans i mànigues per no reconèixer al país balcànic i el rebateja com a "federació de futbol de Kosovo"

Aquest dimecres, Televisió Espanyola va emetre el partit de classificació per al Mundial de Qatar 2022, que va enfrontar a la selecció espanyola contra un rival difícil de digerir per als comentaristes: Kosovo. El no reconeixement de l'Estat espanyol de Kosovo com un Estat independent de Sèrbia des del 2008, ha provocat una retransmissió força surrealista.

Només començar ja s'ha evidenciat que els comentaristes tindrien feina. Quan han sonat els himnes de les dues seleccions, TVE ha evitat fer cap referència al terme "himnes nacionals". Però la sorpresa ha arribat quan ha començat a rodar la pilota i el marcador del partit ha aparegut Espanya amb les sigles en majúscula "ESP" i en canvi, Kosovo sortia com a "kos", en minúscula. Cal remarcar que aquesta modificació només va afectar a l'emissió per a Espanya, mentre que a la resta del planeta Kosovo ha aparegut en majúscula.

Durant la retransmissió, Juan Carlos Rivero, narrador del partit al costat de Chapi Ferrer, han evitat en tot moment el terme "Kosovo" i l'han substituït per "territori de Kosovo" o "federació de futbol de Kosovo".

A continuació, la jugada en que la selecció de Kosovo ha marcat un gol i els equilibris dels narradors per referir-s'hi.