El talent femení trepitja fort l'escenari d'«OT» en una gala 0 «amateur» per tothom

L'Acadèmia es desperta amb els 16 concursants definitius i molta ressaca emocional després de les primeres actuacions de la nova edició

Publicat el 16 de setembre de 2025 a les 14:10
Actualitzat el 16 de setembre de 2025 a les 14:14

La fàbrica de la indústria musical ha posat en marxa la maquinària: Operación Triunfo, amb alegria per a uns i molt a pesar d’altres, ha començat. Els 16 triunfitos han arribat ja a l'Acadèmia de la mà de nous jurats, nous professors, una nova graella de programació i la -inconfusible- participació de Chenoa com a presentadora (un any més). 

Una gala 0 marcada pel talent, els nervis i l'emoció, però també pels errors tècnics. Sí, la pantalla en negre a l'inici del programa no era perquè fallava l'internet, ni haver de fer de DJ regulant el so de la televisió tampoc va ser error dels altaveus, sinó d'uns micros amb poques ganes de funcionar. Al cap i a la fi, el debut d'aquesta temporada va ser més amateur per part de l'equip tècnic que per les actuacions dels concursants. 

De fet, si en una cosa coincideix molta gent, és en l'alt nivell dels aspirants per ser una Gala 0. En aquesta edició s'ha ajuntat el talent i la formació, ja que molts d'ells han cursat -o ho estan fent- estudis relacionats amb la música: des de teatre musical fins a composició o cant. És per això que han defensat -sense despentinar-se- temes com California Dreamin, de Sia, o Desátame de Mónica Naranjo. Triar aquestes dues grans artistes -dones- per exemplificar el talent d'ahir a la nit és, poder, una manera subconscient de retratar com les veus femenines van trepitjar fort -i amb talons prou incòmodes- l'escenari terrassenc. 
 

El jurat, format per Abraham Mateo -cantant i compositor-, Leire Martínez -cantant acomiadada de La Oreja de Van Gogh-, Guille Milkyway -productor i DJ, i ànima de La Casa Azul- i Cris Regatero -periodista musical-, va patir per escollir els aspirants que havien de creuar la passarel·la. Fins i tot, Abraham Mateo va insinuar que, com estava suant tant, es trauria els pantalons -per ventilar la mala estona, imagino-. Leire Martínez va tenir un moment de carita empapada quan van haver de deixar en "mans del públic i de l'Acadèmia" a Laura, Iván Rojo, Sam, i Quique. Finalment, van ser aquests dos últims els que van abandonar els platós d'Operación Triunfo. 

Que hagin fet fora a l'aspirant més adult -en Sam, amb 29 anys- ha alimentat encara més un pensament compartit a Twitter (X): en aquesta edició, tots els concursants són força petits. Sense comptar a Téyou, de 28 anys, el següent participant més gran en té 24, però la gran franja d'edat és la dels 19 als 21 anys -9 de 16 concursants-. Pot ser que no siguin els triunfitos els que es facin més petits, sinó que aquells espectadors que van reviure OT amb l'Amaia, l'Aitana o l'Alfred, han envellit i ni se n'han adonat.