El resultats del 23J van provocar una nit electoral de les més ajustades que es recorden des de la restauració de la democràcia a l’Estat espanyol. Una nit d'infart que va començar amb uns sondejos que la van tornar a espifiar com ja va passar a les municipals del mes de maig. Mentre l’enquesta de TV3 i TVE va donar la victòria al PP tot i que sense tenir la majoria garantida amb Vox, la de Telecinco elaborada per GAD3, va situar a populars i ultradretans amb més de 180 escons.
Unes dades que van quedar en paper mullat tan bon punt es va obrir l'aixeta dels resultats oficials i el PSOE encapçalava el recompte.
🔴 El sondeig de TV3 i Catalunya Ràdio: el PP guanyaria les eleccions, però Feijóo no tindria garantida la majoria absoluta amb Vox #23JTV3 #23J
— 3Cat (@som3cat) July 23, 2023
📺 https://t.co/tuR8cGIOWS pic.twitter.com/r36r8L0PWh
Tant és així, que a Telecinco, l’històric Pedro Piqueras no se'n sabia avenir quan al voltant de les 22.30h, quan el recompte era cada vegada més ajustat, el presentador es va confessar als seus espectadors que mai havia viscut res semblant: "És la nit electoral més increïble que he viscut en tota la meva vida i en porto, unes quantes des d’Adolfo Suárez".
Abans d'acabar l'especial, Piqueras va reiterar als seus espectadors que havia estat "una nit d'infart" i unes hores molt "excitants".
Pedro Piqueras: "Es la noche electoral más increíble que he vivido en toda mi vida". Todos somos Pedro. #elecciones2023 pic.twitter.com/ExPEA3YrDB
— Edu Calle (@EduCalle_) July 23, 2023
A La Sexta, Antonio García Ferreras no es va mostrar gaire entusiasmat amb els resultats. "Sánchez haurà d’anar a Waterloo", va repetir una vegada i una altra amb ironia. I no només això, va situar a la possible aliança de PSOE amb els diferents partits nacionalistes com a "Frankenstein".
Les càmeres de La Sexta també van poder gravar un clàssic de les jornades electorals com és el ball de Miquel Iceta. En aquesta ocasió, l'actual Ministre de Cultura ho va donar tot a ritme de Raffaella Carrá.
👉 Miquel Iceta e Isabel Rodríguez celebran el resultado del PSOE al ritmo de Raffaella Carrà #EleccionesARV
— AlRojoVivo (@DebatAlRojoVivo) July 23, 2023
En directo ➡ https://t.co/KAv7Q2Qw4W pic.twitter.com/xqrvGRszNu
Tot i el ball d'escons, amb el 99% dels vots escrutats, la suma de PP i Vox es va quedar en 169 diputats. Els populars això sí, van aconseguir ser els més votats i Feijóo va sortir al balcó del carrer Génova, acompanyat de la plana major del PP. Isabel Díaz Ayuso, vestida d'un vermell ben llampant i poc eufòrica, va aclaparar al gallec quan els concentrats la van aclamar, tallant al discurs del seu candidat. "Ayuusoo, Ayuuso...".
🎥 Gritos de 'Ayuso, Ayuso, Ayuso' que interrumpen el discurso de celebración de Feijóo en Génovahttps://t.co/bkzdw4nEof pic.twitter.com/1Y9uHvYUPu
— Cadena SER (@La_SER) July 23, 2023
Però sense cap mena de dubte i contra tot pronòstic, el gran protagonista de la nit va ser l’expresident Carles Puigdemont, després que Junts es convertís en el partit clau per a la governabilitat del futur govern espanyol. La xarxa ràpidament el va convertir en trendig topic i es va llançar a crear mems fent ironia a la situació que s'obre a partir d’ara.
🔴 Amb les xifres a la mà, quines alternatives de govern hi ha? Junts tindria la clau per a la investidura de Pedro Sánchez #23JTV3 #23J
— 3Cat (@som3cat) July 23, 2023
Segueix l'anàlisi de les eleccions a https://t.co/tuR8cGIOWS pic.twitter.com/zjfshwfUqW
- ¿Está Puigdemont? pic.twitter.com/YAa5CNGC3B
— Dios (@diostuitero) July 23, 2023
Puigdemont al enterarse de que tiene la llave del gobierno de España pic.twitter.com/Nrf6StW5yx
— DocHollyday7 (@DHollyday7) July 23, 2023