L'humorista i guionista Manel Vidal formarà part de l'equip de creadors de gags i esquetxos per a la pròxima etapa del Crackòvia. Segons ha pogut confirmar El Món de la Tele, el que fins fa poques setmanes va ser membre de La Competència de RAC1 se sumarà al grup de guionistes del mític espai còmic creat per Minoria Absoluta. Considerat el germà petit del Polònia, el programa és una de les grans novetats d'aquesta temporada per a TV3 i la plataforma del 3Cat.
Vidal s'integrarà en l'equip de creació dels esquetxos de manera externa, segons ha pogut saber aquest mitjà. No ho farà a través del gruix que integren els membres de Minoria Absoluta, productora del programa d'humor i creadora del format. L'humorista ha començat una nova etapa professional després de set anys al programa dirigit per Òscar Andreu i Òscar Dalmau, on va compartir feina amb Noelia Karanezi i Oriol de Balanzó a l'equip de guionistes.
Membre del pòdcast d'èxit La Sotana i autor de La passada a l'espai (Grup 62), la seva estrena editorial que va recollir molt bons resultats de vendes per Sant Jordi, va ser objecte d'una forta polèmica a TV3 pel seu acomiadament del programa Zona Franca per un gag sobre el PSC. Sígfrid Gras, director de TV3, va justificar la seva sortida forçada considerant que "s'havien traspassat les línies de l'humor" i que era "una provocació intolerable".
No és la tornada de Vidal a l'ecosistema de TV3. Ell mateix ja va treballar com a guionista del programa Tot torna dels qui van ser els seus caps durant set temporades. Òscar Andreu i Òscar Dalmau van presentar un format d'anàlisi, memòria i humor a TV3, que aquesta mateixa temporada ha tingut bones dades d'audiència.
El retorn de «Crackòvia» a TV3
Crackòvia tornarà a la graella de TV3 després de nou anys. Estrenat el 2008, va ser una referència humorística en l'àmbit esportiu que va arribar a aglutinar fanàtics i seguidors a tot l'estat espanyol gràcies a molts dels personatges que parlaven en castellà.
Segons va avançar la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el Crackòvia "recuperarà la sàtira i la paròdia esportiva amb el mateix esperit que ja va convertir el programa en un fenomen televisiu en plena època daurada del Barça". La direcció de Sant Joan Despí, durant la presentació de tota la temporada, ja va avançar "una actualització".
Torna! No cal dir gaire més.😎
— 3Cat (@som3cat) September 9, 2026
La mateixa sàtira esportiva, una nova etapa.
Molt aviat, #crackòvia3cat⚽ pic.twitter.com/j67CChQ7u6
En concret, renovaran l'univers amb els "grans protagonistes del futbol i del periodisme esportiu", a més de fixar-se, com ja feien fa més d'una dècada, en altres disciplines esportives. Un dels grans factors a tenir en compte amb el retorn de Crackòvia a l'univers de la pública catalana és que la CCMA busca que només s'emeti a la plataforma 3Cat. És a dir, no hi ha una previsió de distribució a través de TV3. El programa aterrarà al servei de contingut en streaming a partir de l'octubre del 2026.

