21/05: PRISONER (Filmin)
De què va: Quatre funcionaris de presons han d’introduir una sèrie de canvis al centre penitenciari per salvar els seus llocs de treball. Però la decisió acaba repercutint en el fràgil equilibri dels jocs de poder entre els reclusos, portant els protagonistes haver de fer l’impossible per sobreviure.
Valoració: Atenció a aquesta sèrie danesa, que apel·lant als clàssics dels thrillers de presons aconsegueix construir un "survival" tan tens com efectiu i, de passada, denunciar amb contundència les llacunes del sistema penitenciari. I tot el repartiment és absolutament esplèndid.
24/05: SEGUNDO PREMIO (Cinemes)
De què va: A la Granada dels anys 90, una banda que ha canviat les regles del joc de l’escena independent afronta un moment molt complicat: la baixista vol marxar, el guitarra entra en un espiral d’autodestrucció i el cantant intenta acabar el tercer disc. Una biografia molt personal de Los Planetas.
Valoració: Isaki Lacuesta i Pol Rodríguez firmen aquesta apassionant mirada a Los Planetas que es va alçar, molt merescudament, amb el premi a millor pel·lícula al darrer festival de Málaga. Retrat hipnòtic d’un temps, d’un lloc, d’una banda sonora generacional i d’uns talents excepcionals.
24/05: FURIOSA: DE LA SAGA MAD MAX (Cinemes)
De què va: Furiosa és una noia que intenta sobreviure a un món apocalíptic en què no acaba de trobar el seu lloc. Després de ser expulsada d’una comunitat de matriarques es veu atrapada en el foc creuat entre dos tirans, Dementus i Inmortan Joe. Però no està disposada a deixar-se sotmetre per ningú.
Valoració: George Miller torna a la saga que el va llançar a la fama amb aquest spin-off de "Fury Road" en què una esplèndida Anya Taylor-Joy encarna el personatge de Charlize Theron. El resultat és un altre monument al cinema d’acció que hipnotitza amb les seves atmosferes i està plena de moment espectaculars.
24/05: EL ÚLTIMO LATE NIGHT (Cinemes)
De què va: El 1977, el presentador televisiu Jack Delroy es disposa a fer el programa que ha de garantir-li un futur a la cadena. La idea és portar experts en fenòmens paranormals i fins i tot una noia que diu estar posseïda pel diable. Però el que tenia ànima d’espectacle s’acaba convertint en un viatge a les profunditats de l’infern.
Valoració: Una pel·lícula de culte instantani per la forma (una recreació de la televisió dels 70) i també pel fons (actualitza amb brillantor una vella tendència del terror) que atrapa des de la primera fins a l’última escena. Divertida, excèntrica i esgarrifosa, compta amb el gran David Dastmalchian en el paper de la seva vida.