Jordi Basté, presentador d'El Món a RAC1, ha abordat la gala de la Pilota d'Or de dilluns al vespre al seu clàssic davantal de les vuit del matí. El periodista ha aplaudit la victòria d'Aitana Bonmatí i ha lloat que es converteixi en la primera dona a aconseguir tres vegades consecutives el guardó, una gesta assolida per figures com Leo Messi o Michel Platini, i per la capacitat comunicativa de la jugadora blaugrana.
"Aitana és més que una futbolista. És una icona, un símbol de la igualtat, una referència global i una bandera del Barça", ha celebrat Basté en el seu editorial. "Tres Pilotes d'Or per confirmar que la llegenda no s'acaba aquí, que encara queda molt per escriure i que potser ens hem d'acostumar a veure-la cada any al lloc on només arriben els immortals", ha homenatjat a primera hora del matí.
Basté, que també ha pogut parlar amb el president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta, no ha centrat el seu editorial només en Aitana. També ha aplaudit la gesta de Lamine Yamal de quedar segon a la Pilota d'Or i ha reconegut el fet que Dembélé i la seva Champions League pesaven molt més en un premi que, cada any, sembla que gaudeix de criteris diferents.
Tot i això, el periodista d'Horta ha volgut enviar un indirecte missatge al 10 del Barça per recordar-li que només té divuit anys i que el seu futur és brillant. És llavors, al final del seu davantal, quan ha enviat un potent dard contra el pare del jugador del Barça. "Ah, si us plau i que algú faci callar al pare de Lamine Yamal. Són les vuit i dos minuts, benvinguts al Món", ha sentenciat.
Basté, molt crític amb Mounir Nasraoui
Mounir Nasraoui va ser protagonista després de la cerimònia de la Pilota d'Or en unes declaracions a El Chiringuito de Josep Pedrerol. El pare de Yamal no es va tallar ni un pèl i va atacar en tromba France Football. "Crec que és el major, no diré robatori, però sí dany moral a un ésser humà, perquè crec que Lamine Yamal és el millor jugador del món amb diferència. No perquè sigui el meu fill, sinó perquè ho és i no hi ha rivals. Hem de dir que aquí ha passat alguna cosa molt estranya", ha dit, als micròfons d'Atresmedia.
💣 EL PADRE DE LAMINE, EN EXCLUSIVA con @elchiringuitotv:
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) September 22, 2025
❌ "Ha pasado algo muy raro, es el MAYOR DAÑO MORAL a un SER HUMANO".
🔝 "Lamine es el mejor del mundo con mucha diferencia". pic.twitter.com/xfxCEWMt9E
En aquest sentit, el programa de Basté també ha recollit les paraules de Nasraoui, però el presentador ha volgut fer un exercici de transparència amb l'audiència i ha reconegut el debat intern de la redacció per si havien de parlar o no sobre les declaracions del pare de Lamine Yamal.
"Abans que escoltem les seves declaracions, deixeu-me fer un apunt a peu de pàgina. A la redacció d'El Món a RAC1 ens hem preguntat abans de començar si havíem de donar-li importància a les afirmacions que fa el pare d'un futbolista. En condicions normals, tots hem estat més o menys d'acord que deixaríem en un segon o en un tercer pla la valoració que pugui fer el pare de Lamine Yamal d'un reconeixement del seu fill, però és que resulta que Mounir Nasraoui l'ha dita molt grossa", ha aclarit Basté abans de fer escoltar el tall de les declaracions del pare del 10 blaugrana als seus oients.