Mediapro ja no serà el productor audiovisual de la Lliga

Javier Tebas fa un canvi de rumb i deixa enrere l'empresa catalana, qui havia gestionat l'explotació de drets audiovisuals de la competició espanyola des de feia una dècada

  • Javier Tebas, en imatge d'arxiu -
Publicat el 14 d’abril de 2025 a les 13:35
Actualitzat el 14 d’abril de 2025 a les 18:45

Canvis substancials en el model audiovisual de LaLiga. Mediapro ja no serà el proveïdor principal de la màxima competició de futbol espanyol. Segons un comunicat de l'entitat estatal, HBS (Host Broadcast Serives) ha estat l'empresa triada per substituir la firma catalana, a més de Telefònica. Així, assumiran la producció dels mitjans d'explotació de LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion, la primera i segona màximes categories de futbol masculí.

La decisió arriba, en paral·lel, després de la multitud de queixes que va emetre el Reial Madrid per les retransmissions que es feien de certs partits. També de les repeticions. Així doncs, l'empresa privada que dirigeix Javier Tebas fa un canvi de rumb i deixa enrere Mediapro, amb qui feia anys que treballava.

En concret, La Lliga oferia cinc blocs de continguts. Els tres primers són per a HBS i el quart per a Telefònica. El cinquè no ha estat atorgat a ningú. Així ho han explicat en el comunicat. "HBS és una de les companyies de producció audiovisual més importants d'Europa, reconeguda pel seu paper com a host broadcaster a totes les Copes del Món de la FIFA des del 2002, així com en competicions com la UEFA Champions League, l'Eurocopa o la Copa Africana de Nacions", han explicat.

Pel que fa a l'altra empresa espanyola, han afirmat: "Telefònica s'encarregarà del lot 4, centrat en la contribució i distribució, pel seu valor clau en la capacitat tècnica al sector de les comunicacions internacionals". La relació entre Mediapro i La Lliga era molt coneguda, especialment per la figura de Jaume Roures. El català va marxar de l'empresa que ell mateix va fundar el 2023.