La Séptima ja té data d'estrena i logotip: tot el que sabem del nou canal de televisió

Indústria audiovisual

El nou projecte privat, amb José Miguel Contreras com una de les cares més visibles, es presenta en societat amb nous colors corporatius i missatges clars: "Tota l'actualitat. Cada dia. En directe"

Publicat el 08 de juliol de 2026 a les 09:23
Actualitzat el 08 de juliol de 2026 a les 09:28

Compte enrere per a l'estrena de La Séptima, el nou canal TDT que aterra al panorama televisiu de l'estat espanyol. En un anunci sorpresa fet aquest dimarts al migdia, el conglomerat empresarial Servicios Integrados de Entretenimiento Televisivo (SIETE) ha presentat logotip i la data exacta en la que els espectadors podran començar a veure el contingut de la nova televisió privada.

El consorci ha confirmat que el nou canal estarà disponible el 5 de novembre "a totes les pantalles". La Séptima es va presentar en societat a través de les xarxes socials, mostrant així quin serà el seu logotip i els nous colors corporatius que formaran part de la graella televisiva. 

"No ha sigut fàcil, però ja estem aquí. Tota l'actualitat. Cada dia. En directe", expliquen en el petit vídeo adjuntat als nous comptes de la televisió. L'empresa formada pels accionistes rebels del Grup Prisa que no van poder engegar una cadena sota el seu paraigua, amb José Miguel Contreras com una de les cares visibles i impulsores del projecte, ja va avançar en la creació d'aquesta nova televisió privada que intentarà escorar una mica el panorama televisiu d'Espanya al sector progressista.

La Séptima, què hi haurà al nou canal de TV?

El nou projecte televisiu, amb Contreras al capdavant, buscarà centrar una programació en les tertúlies, els debats i la cobertura de l'actualitat com els tres pals de paller. El mateix empresari va avançar, en boca seva i a través de moltes piulades, un bon grapat de detalls, intencions i futurs projectes per vestir el nou canal TDT.

Contreras va assegurar que "la nova cadena passarà a història per l'enorme quantitat de gent que s'ha esforçat en impedir la seva aparició". Una declaració de principis amb un canal que encara no té ni data d'emissió. Ell mateix va informar que en el nou canal "hi haurà de tot", afegint que "també hi haurà esports". Sobre el finançament: "Tots els diners d'inversors privats. El repte de ser rendibles, complicat però possible!", va indicar, amb entusiasme.

El grup empresarial té confiança en que tot vagi bé, en paraules seves. "Només ens anirà bé si fem un bon canal, interessant i competitiu", va reblar. En una entrevista amb Servimedia, Contreras va relatar que tenen intenció de "fitxar vuit cares potents", a més d'intentar lluitar en audiències amb Cuatro i La Sexta. Totes dues són les cadenes secundàries (en termes d'audiència) de les corporacions de Mediaset (Telecinco) i Atresmedia (Antena 3). Altres mitjans especialitzats apuntarien a uns 25 milions d'euros d'inversió inicial. Contreras no ho ha confirmat.

Ara per ara no s'ha perfilat cap cara visible que pugui ocupar la graella, però Contreras va deixar anar una resposta críptica sobre Àngels Barceló. En el moment que li han preguntat sobre el fet que ella "quedarà lliure", l'empresari ha respost així: "Jo també la trobaré a faltar a la SER. Estic segur que trobarà un micròfon lliure des del qual seguir treballant". Altres noms han sonat amb força: Javier Ruiz, Silvia Intxaurrondo, Héctor de Miguel o fins i tot Sarah Santaolalla. Cap d'ells està confirmat i cap d'ells ha fet cap mena de pronunciament al respecte. 

Platós i estudis de la mà de Toboggan

Segons una informació publicada a El País, la nova cadena centra ara els seus esforços en intentar construir platós de la mà del grup Toboggan, a més de tancar contractes sobre les direccions d'informatius i de la resta de programes que conformaran la graella. 

En un marge de quatre mesos, La Séptima ha de començar a rodar amb un estiu pel mig i un sector televisiu que es posarà en marxa dos mesos abans -entre finals d'agost i principis de setembre- amb moltes novetats per a la nova temporada. El repte és complicat. 

La CNN es perfila com a cadena associada

Diversos mitjans estatals apunten a una possible associació de SIETE amb la cadena estatunidenca CNN, coneguda arreu del món pel seu caràcter informatiu. Qui encapçala realment aquesta aventura empresarial i televisiva és Andrés Varela Entrecanales, fundador de Global Alconaba i membre del consell d'administració de Prisa, fins ara. Varela és fulminat per Joseph Oughourlian, màxim accionista de la companyia que gestiona la SER o El País, en un moviment per empetitir el consell i aprofitar, així, fer fora els empresaris rebels. 

  • Àngels Barceló, Joseph Oughourlian i José Miguel Contreras, protagonistes dels sismes mediàtics

El govern espanyol havia de resoldre el concurs en un termini màxim d'un any des de la publicació. Finalitzat el procediment, la llicència la formalitza en document administratiu el titular del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació de l'Acord del Consell de Ministres pel qual es resol el concurs.

La durada de la llicència serà de quinze anys i serà susceptible de renovació pel mateix termini, sempre que es compleixin els requisits previstos a la Llei 13/2022, de 7 de juliol. La qüestió, però, és que el nou canal estarà lligat al conjunt d'empresaris que van intentar crear un canal televisiu progressista sota el paraigua de Prisa. Ho van aconseguir a través de SIETE.

Escull El Món de la Tele com la teva font preferida de Google