El 3Cat valora amb èxit la primera setmana de la posada en marxa del nou model d'informatius de la casa sota el paraigua del 3CatInfo. Segons les dades que han fet públiques aquest divendres al matí, pràcticament un milió de dispositius han connectat amb alguns dels continguts digitals que ha publicat la nova marca. Els mateixos registres apunten que han acumulat més d'1,5 milions de reproduccions en vídeo i àudio, a més d'augmentar un 30% les reproduccions diàries de vídeos d'informatius.
Tot això arriba després d'un seguit d'entrebancs que la corporació catalana audiovisual ha hagut d'afrontar, tant a nivell intern com davant dels seus espectadors, oients i lectors. Especialment en certs problemes de grafisme, molts d'ells "solucionats" per la mateixa casa, com poden ser els colors d'El Temps o altres qüestions més tècniques que han anat resolent.
Des de la corporació catalana afirmen que el 36,3% de la població de Catalunya ha seguit continguts informatius de 3CatInfo a la televisió durant els set primers dies de la seva nova vida. Aquesta qüestió també ha estat tractada a la comissió de control de la CCMA. Rosa Romà, presidenta del 3Cat, no ha esquivat la responsabilitat del 3Cat en els darrers canvis, que han aixecat polseguera.
Ella mateixa ha recordat que la nova oferta informativa ha superat les auditories d’accessibilitat d’una empresa externa i de la mateixa Generalitat, a preguntes fetes per Junts sobre la viabilitat dels colors dels càirons, de certs grafismes dels informatius o dels mapes dels serveis meteorològics. Igualment, Romà ha tornat a fer autocrítica i ha reconegut que "segurament poden millorar" i que estan disposats a "treballar" per fer "més accessible la informació".
Més seguiment dels informatius
Segons les mateixes dades del 3Cat, els Telenotícies han augmentat la seva audiència tant a nivell digital com a la televisió; 190.000 dispositius únics han connectat amb els renovats programes d'informatius de la casa a través de la plataforma 3Cat. A més, ha crescut un 3,5% la xifra d'espectadors únics diaris i setmanals a la televisió, arribant fins als 2,5 milions. El TN migdia i el TN vespre han liderat a una distància d'entre 15,3 i 17,3 punts de quota de la segona opció durant tota aquesta primera setmana del nou model.
Des de la corporació també han fet balanç sobre les audiències dels canals dels vint-i-quatre hores. En concret, han assegurat que han experimentat un fort creixement. En primer lloc, el 3CatInfo (l'antic 324) ha augmentat un 11% en dispositius únics respecte a la mitjana diària del 2025, i en el lineal els espectadors ho han fet un 3%. I 3CatInfo (l'anterior Catalunya Informació) ha incrementat el seu consum un 17% en dispositius únics.
El darrer punt en positiu que valoren des del 3Cat és l'increment de dispositius que han incorporat l'aplicació dels informatius. És més, l'app de 3CatInfo ha crescut de forma destacada amb un 23% més de dispositius diaris i 10,4 milions de reproduccions de vídeos a les xarxes socials. Tot això respon a una de les línies estratègiques per les quals ha apostat la casa, com la verticalització de continguts. A més, els nous canals de missatgeria també engeguen amb força, amb gairebé 7.000 usuaris que ja s'hi han unit.