TV3 torna al prime time com toca: el retorn de «Vintage» és un èxit

El 3Cat arrasa en audiència en pràcticament totes les franges i deixa enrere "La Revuelta" i "El Hormiguero" amb una de les seves ficcions estrella

Publicat el 14 d’octubre de 2025 a les 11:24

TV3 sap jugar millor que ningú a la franja del prime time a Catalunya. Malgrat que fa setmanes que no recorda exactament com funciona el joc -amb apostes arriscades o, directament, perdent pistonada per davant de cadenes estatals-, aquest dilluns va tornar a triomfar en aquesta franja gràcies al retorn d'una de les sèries més estimades dels darrers anys. Vintage va fer bona acta de presència a les llars catalanes aquest dilluns a la nit, amb 226.000 espectadors de mitjana i un sòlid 15,9% de quota de pantalla. En la seva mateixa franja, on en altres ocasions TV3 havia perdut, El Hormiguero i La Revuelta no van tenir opció contra la ficció del 3Cat.

El programa de David Broncano, que segueix aglutinant fidels a les pantalles catalanes, va aconseguir 155.000 espectadors de mitjana gràcies a les converses amb Alberto San Juan i Ana Rivero. També va sumar un share del 9,8%. El late de La 1 va passar per davant de Pablo Motos, que des d'Antena 3 va fer un 9,1% i 142.000 espectadors. Els convidats no eren tan atractius, amb J.J Vaquero i Goyo Jiménez, dos reconeguts humoristes a la resta de l'estat espanyol. Pel que fa a les altres franges de la jornada, TV3 va guanyar amb solvència en la immensa majoria.

Les dades d'audiència diàries són clares: un contundent 17,8% per a TV3, deixant a més de set punts el seu competidor, La 1, que es va quedar al 10,1%. Un dels grans motius va ser el Telenotícies Vespre, que per segona jornada consecutiva, ha registrat més de mig milió de catalans davant la pantalla. L'espai que presenta Toni Cruanyes va assolir 555.000 espectadors de mitjana a les nou del vespre, amb un gran 30,3% de quota de pantalla. Molt bones xifres també per al Telenotícies Migdia, amb 422.000 espectadors de mitjana i un share del 31,6%.

El context de la situació meteorològica al sud del país i els efectes del temporal a les Terres de l'Ebre van ser clau. Com també ho va ser l'acord de pau signat entre Israel i Hamàs per aturar la guerra i el genocidi al Pròxim Orient. El Telenotícies Comarques també va gaudir de bones xifres: 296.000 i un 27,1%. TV3 també va fer gala dels altres programes estrella: el Cuines (282.000 i 20,8%), l'Està Passant, en un estat de gràcia excel·lent (310.000 i 20,6%) i la ficció realment estrella, el Com si fos ahir (257.000 i 22%).

L'estrena de La 2 Catalunya no va tenir una especial incidència pel que fa a les audiències dels programes, però sí que va començar a notar-se en les audiències diàries. Segons les xifres d'aquest dilluns, el canal en català d'RTVE va aconseguir un 3,9% del share. Perquè els lectors es facin una idea, era pràcticament impossible que en alguna jornada superés el 3%. Un dels programes que es podran veure en la nova graella -que aquest dimarts 14 d'octubre estrena prime time amb Xavi Bundó- serà l'Aquí la Terra. Jacob Petrús i l'equip del programa van tornar a enlluernar els catalans: 197.000 espectadors de mitjana i un 12,6%.