TV3 sua tinta per mantenir el lideratge de les audiències aquest diumenge 18 d'octubre. Les dues edicions dels Telenotícies van ser grans responsables per aconseguir aquesta victòria en la quota diària (11,4%) i així poder superar La 1 (10,9%), que va prémer l'accelerador amb diverses propostes en diferents franges.
El TN Vespre va tornar a ser el contingut més vist de la jornada, amb 499.000 espectadors de mitjana i un share del 24,8%. Per la seva banda, el Migdia va aconseguir la quota més alta del dia, un 30%, amb 468.000 espectadors de mitjana. Són, amb diferència, els grans reclams d'audiència a Catalunya. El podi el tanca una proposta de ficció de TV3 per a la tarda, Assassinats a Honfleur (228.000 i 15,3%).
La mirada, però, l'hem de col·locar a la franja de prime time. El 30 minuts, que ja va tornar la setmana passada però tot el protagonisme va ser per a Vèrtex, el programa de Ramon Pellicer que va aixecar polseguera per la participació de dues persones que es mostren en contra de les vacunes. Precisament, Pellicer, que va començar a les onze de la nit, es va embutxacar 96.000 espectadors i una quota de pantalla del 7,1%. Centrem-nos, però, en les dades del 30 minuts.
Aquest 18 d'octubre, el programa estrella de documentals de 3Cat va aglutinar 187.000 espectadors de mitjana i una quota de pantalla del 10,2% a través d'una peça audiovisual sobre la segregació escolar. Les escoles dels 'altres' radiografiava el fet que a Catalunya hi ha 350 escoles i instituts classificats "de màxima complexitat", amb altíssims percentatges d'immigrants o fills d'immigrants.
TV3 va tenir un fort competidor a l'hora que s'emetia el documental (22.15h): Dark Waters, una pel·lícula emesa a La 1 i protagonitzada per Mark Ruffalo. El film biogràfic de denúncia social va sumar fins a un 11,6% de quota de pantalla a partir de les deu de la nit i 185.000 espectadors de mitjana.
Televisió Espanyola apuntala posicions a Catalunya
Una de les grans protagonistes de les audiències de diumenge va ser La 1 de Televisió Espanyola. La cadena principal de la corporació estatal va ser líder a casa nostra en diverses franges. Els programes i les propostes de ficció més destacades van ser aquestes:
- Telediario Fin de Semana 2 (21:00h): 221.000 i 11%.
- The Call of the Wild, pel·lícula dins l'especial sobre Harrison Ford (16:00h): 219.000 i 14,8%.
- Aquí la Tierra (20:35h): 215.000 i 12,2%.
- Telediario Fin de Semana 1 (15:00h): 210.000 i 13,2%.
Com hem destacat abans, la proposta cinematogràfica de prime time també va gaudir d'un arrelament, però els informatius i el programa sobre medi ambient, actualitat científica i territori de Televisió Espanyola segueix sumant moltíssims adeptes a casa nostra durant el cap de setmana. Fins i tot el nou programa d'actualitat social i cultural de Televisió Espanyola, el Cosas Nuestras, va aglutinar 140.000 espectadors de mitjana a Catalunya i un 9,5% de quota de pantalla.

