L'aposta de TV3 per les pel·lícules i les sèries estrangeres i la reposició de programes de la plataforma 3Cat ha estat exitosa. La televisió pública de Catalunya va decidir no donar continuïtat als continguts propis que emet durant l'any i no substituir els presentadors estrella durant les vacances d'estiu. En canvi, ha omplert la graella de sèries i pel·lícules estrangeres i ha donat l'oportunitat a programes d'emissió exclusiva a la plataforma 3Cat perquè tinguessin el seu espai en antena.
Amb aquest còctel, TV3 ha registrat el millor mes d'agost dels últims 18 anys pel que fa a l'audiència tot i no tenir cap programa en directe més enllà dels Telenotícies. Amb una quota de pantalla mitjana del 14,2%, la pública ha eixamplat la distància respecte a la segona opció més triada pels espectadors, La1, a més d'un 5%. A més, a la plataforma 3Cat, els continguts del Super3 (SX3) han marcat el millor agost històric en reproduccions en directe i a la carta, amb 2,9 milions i un creixement del 23% respecte al 2024.
L'entreteniment i les reemissions, la meitat de l'èxit
Per una banda, l'èxit respon al Joc de cartes estiu i als programes de la plataforma escollits per reemetre ara en antena. I és que els quatre programes del format de Marc Ribas, un per a cada setmana, ha obtingut un 23,4% de quota, que lidera doblant la competència i arriba a una audiència acumulada de més d'1,1 milions d'espectadors.
A més, l'humor del Natura sàvia d'en Peyu, Quimi Portet i Albert Pla també ha liderat amb un 17,5% de quota i una audiència acumulada de més de 920.000 persones, mentre que la ficció juvenil del Jo mai mai ha aconseguit una quota del 12,1% i 634.000 espectadors d'audiència acumulada. Aquests dos continguts que ja havien estat emesos a la plataforma 3Cat han gaudit d'una segona vida i han permès a la cadena arribar a tots els públics també a la televisió.
Completen aquesta primera meitat de la fórmula les sèries estrangeres. Sobretot, Downton Abbey que, en l'estrena en català, ha obtingut més d'1,6 milions d'espectadors d'audiència acumulada i un 17,1% de quota mensual en el day time. Al seu torn, Els Durrell han aplegat mig milió d'espectadors d'audiència acumulada.
Els informatius, l'altra meitat
L'únic contingut en directe que ha emès TV3 aquest estiu han estat els Telenotícies, que han mantingut el lideratge en totes les edicions. El TN migdia ha assolit un 28,4% de quota i 337.000 espectadors d'audiència mitjana, mentre que el TN vespre, un 26,7% de quota i 364.000 espectadors. Pel que fa al TN cap de setmana migdia, ha aconseguit un 26% i 303.000 espectadors, mentre que el TN cap de setmana vespre, un 23,1% i 311.000 espectadors. El TN comarques ha tancat l'agost amb un 20,4% i 189.000 espectadors de mitjana.