Els espectadors catalans han hagut de triar entre una entrevista política i una musical aquest dimarts a la nit. La primera ha sigut la preferida, però amb matissos. L'entrevista a Carles Puigdemont s'ha endut la primera posició a la seva franja si se sumen les audiències de TV3 i el 324 i recull unes xifres menors a les de les anteriors trobades a TV3. La conversa entre el líder de Junts i la periodista Ariadna Oltra, que s'ha enfocat en la possible qüestió de confiança a Pedro Sánchez i el finançament singular de Catalunya, ha replegat 219.000 espectadors (12% de quota de pantalla) a TV3 i 40.000 més (2,4%) al canal 324. El 3Cat es posiciona com a líder de la franja nocturna en el seu total, però La1 supera TV3.
La televisió pública catalana entoma un pitjor resultat respecte a l'últim cop que va entrevistar Puigdemont al prime time: la conversa que va conduir Vicent Sanchis el 26 de juliol de 2020 va aconseguir gairebé el doble de televidents (445.000; 20,9%) i va ser l'espai més vist de la jornada. Les xifres de l'entrevista d'aquest dimarts queden lluny dels 991.000 espectadors (30,5%) que TV3 va acumular l'abril de 2018, quan tot just l'expresident es va establir a Waterloo i estava pendent de l'extradició a Alemanya. Es tracta d'una trobada que va superar les audiències de les entrevistes que va oferir quan encara era president a Catalunya. L'últim cop que va ser entrevistat al Palau de la Generalitat el setembre de 2017 va recollir 615.000 televidents (21,9%). En contraposició, l'última entrevista que va concedir Salvador Illa com a president de l'executiu català (setembre 2024) va recollir la segona posició al prime time i es va endur 168.000 seguidors (9,8%).
Broncano guanya terreny
Tot i que l'entrevista de Carles Puigdemont s'ha col·locat a la primera posició, David Broncano ha amenaçat el seu lideratge. Després que es fes públic que el cantant Raphael havia patit un accident cardiovascular durant la gravació del programa especial de Nadal de La Revuelta, La1 ha prosseguit amb la seva programació habitual. L'entrevista de Nathy Peluso ha sigut la més vista del dimarts a Catalunya, amb un resultat global de 221.000 televidents (12,3%) i el cinquè espai amb més audiència de la jornada. L'artista argentina, que acaba de recollir tres premis als Grammy Llatins, ha acudit al late show de La1 per promocionar el seu darrer disc, que duu com a títol GRASA. La cantant ha visitat La Revuelta amb un registre diferent del que li és habitual, ja que lluny d'interpretar cançons seves davant del públic ha preferit cantar una nadala. L'entrevista ha aconseguit millorar lleugerament els resultats del format. Broncano s'endú 3.000 espectadors més que l'últim programa, en què va convidar l'astronauta Pablo Álvarez i l'actriu Karla Sofía Gascón.
A nivell estatal, La Revuelta no ha tingut el mateix èxit. El late show de La1 no ha aconseguit superar El Hormiguero, que ha recollit 2,05 milions d'espectadors (15,8%) respecte als 2 milions (15,2%) cultivats per Broncano. Pablo Motos s'ha trobat amb un altre cantant, el català Antonio Orozco, que tot just acaba d'estrenar un disc. Més enllà de parlar de Te juro que no hay un segundo que no piense en ti, l'artista ha volgut remarcar com ha sigut la seva recuperació arran d'un accident cerebrovascular i la seva relació amb altres personalitats del panorama musical espanyol, com David Bustamante. La visita d'Orozco al plató de Trancas i Barrancas s'ha endut la quarta posició dels espais més vistos durant el prime time a Catalunya amb 134.000 televidents (7,7%). Gran Hermano l'ha superat en 25.000 seguidors (10,1%) i recull el seu millor resultat en el darrer mes en territori català.
TV3 cau en audiències però continua líder
Tot i que l'entrevista a Puigdemont ha sigut el més vist en el prime time, TV3 no ha aconseguit la primera posició en aquesta franja per ella mateixa. El primer canal de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals baixa 5 punts respecte al dilluns i acumula una mitjana del 12,2% de share. El Telenotícies vespre (326.000 televidents; 18%) ha sigut el més vist de la jornada, juntament amb l'edició del migdia (291.000; 24,6%). Els segueixen Cuines (20,1%), que ha esdevingut el tercer espai amb més audiència i ha resistit davant les propostes de sobretaula de La1. La Selva (10,6%) i Està Passant (12,8%) han sucumbit a les seves competidores a la cadena pública estatal, és a dir, La Promesa (12%) i Aquí la Tierra (13,9%).
Aquest darrer programa ha sigut el més vist per a Televisió Espanyola, que s'apropa a TV3 amb un 9,1%. A banda de La Revuelta, el canal també recull bons resultats del Telediario del vespre (10,7%), que esdevé la segona opció d'informatius a Catalunya. La1 empata amb Telecinco a la segona posició, en què la televisió privada ha aconseguit fer xifres gràcies a Gran Hermano i les notícies del migdia (9,6%). Antena 3 cau fins a la tercera posició amb La Ruleta de la suerte (15%) i El Hormiguero com a espais més cotitzats.