Les nits del cap de setmana són de TV3

"Zenit" millora en audiències respecte la setmana anterior, el "Col·lapse" fa rècord d'espectadors i el "30 Minuts" continua líder al prime time del diumenge, mentre que Telecinco aspira a fer el sorpasso definitiu a La1

  • Segona semifinal de "Zenit" -
Publicat el 25 de novembre de 2024 a les 11:33

TV3 dedica l'espai més preuat del cap de setmana (el prime time) a la música, les entrevistes i els documentals. Una varietat de formats i de continguts que resulten en una mateixa fita: el lideratge a la franja de la nit. La cadena pública catalana ha aconseguit (i mantingut) la primera posició des del divendres fins al diumenge, amb Zenit com a programa que ha donat la benvinguda al cap de setmana. Fins a 193.000 espectadors (12,8% de quota de pantalla) han seguit el concurs presentat de Miki Núñez en el moment de la segona semifinal. Els concursants de la generació X i Y s'han enfrontat entre ells per aconseguir representar el seu equip a la final a través de hits com Perfect o Billy Jean. Els dos escollits, però, han estat els de Mercè Martínez (Strong enough) i Kelly Isaiah (It's a man's world), que el proper divendres es veuran les cares amb Mariona Escoda (representant de la generació Z) i Quim Mandado (dels boomers) per convertir-se en la veu més intergeneracional de Catalunya. L'espai de TV3 ha pogut superar a La Voz, que ha acumulat 153.000 televidents (12%) i la tertúlia a ¡De Viernes!, que n'ha fet 117.000 (10,6%).

Ricard Ustrell ha irromput a la nit del dissabte amb un ventall de convidats igualment variat. Col·lapse ha aplegat 213.000 espectadors (14,5%), la seva millor xifra des de la seva reestrena (el 21 de setembre, en què va acumular 259.000 televidents). El d'aquest cap de setmana s'ha dedicat a aprofundir en la vida de Joan Manuel Serrat, que ha detallat quin és el seu estat de salut i ha reflexionat sobre la seva contribució a la música catalana. La convidada estrella de la nit ha estat, però, Sílvia Caballol, psicòloga i esposa de Xavier Novell, l'exbisbe de Solsona. En el seu pas pel programa de Ricard Ustrell, Caballol ha defensat el celibat opcional, que permetria als càrrecs eclesiàstics gaudir d'una vida sentimental i sexual més enllà de la seva ocupació. El darrer programa de Col·lapse ha superat amb marge a Got Talent de Telecinco, que ha sigut la tercera força del prime time a Catalunya i ha pres 127.000 televidents (8,9%) i la sèrie Los que van a morir te saludan, a Cuatro, amb 143.000 (8%) espectadors que li han permès la segona posició.

30 Minuts tanca el cap de setmana amb un 14,3% de quota a la nit. El documental ha explorat el fons marí de les reserves marines de la Costa Brava i ha il·lustrat a 246.000 espectadors en quin estat es troben i quines dificultats hi ha per establir un reglament més restrictiu. El format de TV3 està recuperant força al llarg de les setmanes, ja que aquest cop ha obtingut 60.000 televidents més que la setmana anterior i 140.000 més que la de fa dos caps de setmana. El mar en suspens es posiciona per davant de la pel·lícula de La1 San Andrés (209.000 televidents, 13,3%), protagonitzada per Dwayne Johnson (Fast and Fourious, The Scorpion King) i que es dedica a qüestionar què passaria si la falla de San Andrés, a Califòrnia, se separés. El documental de TV3 també passa per davant de Gran Hermano (136.000, 12,6%), que ha comptat amb les típiques nominacions per acomiadar a un membre de la casa de Guadalix de la Sierra.

30 Minuts ha aconseguit ser el quart espai més vist de la jornada del diumenge, per sota dels Telenotícies i la pel·lícula de la tarda de TV3. La televisió pública ha fet un 12,2% de quota mitjana de pantalla gràcies als informatius, que en el cas del migdia ha acumulat 361.000 espectadors (24,3%) i, al vespre, 407.000 (20,9%). Els misteris de la coral, un film belga que ha ocupat la primera franja de la tarda, ha acaparat l'atenció de 255.000 televidents (16,8%) i ha assolit la tercera posició d'espais més vistos de la jornada. Aquí la Tierra ha succeït a 30 Minuts al rànquing i ha sigut el cinquè al rànquing. El programa de Quico Taronjí ha aconseguit el màxim d'audiència a La1, que ha tingut bons resultats també amb el Telediario del vespre (231.000 espectadors, 11,8%) i la pel·lícula San Andrés. Amb tot, la cadena pública espanyola ha obtingut un 9,8% de share global. Antena 3 i Telecinco empaten (7,9%) i fan les seves millors audiències amb els informatius del migdia (222.000 televidents, 14,1%) i Gran Hermano, respectivament.