«La Marató» marca l'audiència més baixa dels últims cinc anys

El programa solidari de TV3 se situa com el cinquè espai més vist del dia, mentre que en altres edicions només havia estat superat pels informatius

  • Cloenda de "La Marató", amb un marcador final de 6,4 milions d'euros | 3Cat -
Publicat el 16 de desembre de 2024 a les 11:02

Des de fa 32 anys, TV3 reserva tot un dia a una programació especial que ha esdevingut líder al llarg del temps. L'últim diumenge abans de Nadal és el torn de La Marató, un format que combina divulgació i entreteniment per un objectiu que es repeteix any rere any: la recaptació per a la investigació. Enguany el format ha ofert a l'audiència moments excepcionals, com la interpretació d'una peça musical de l'obra Mar i cel o l'entrevista d'Albert Om, el presentador d'aquesta edició, a la seva sogra, que ha patit un càncer de pulmó. Fins a 193.000 espectadors (15,7% de quota mitjana de pantalla) han seguit una sèrie d'entrevistes i reportatges sobre les causes, símptomes i conseqüències de patir malalties respiratòries. També han presenciat l'actualització constant del marcador, que ha ascendit fins als 6,4 milions d'euros recol·lectats que es destinaran majoritàriament a l'estudi de les patologies.

Les xifres d'audiència, però, no han sigut les més favorables per al format de TV3. En els darrers cinc anys, La Marató per les malalties respiratòries s'ha endut la xifra més baixa d'espectadors, una marca que va aconseguir l'anterior edició dedicada a la salut sexual i reproductiva (215.000; 16,6%). En comparació amb l'edició del 2019, sobre malalties minoritàries, el programa especial ha descendit gairebé 100.000 televidents, ja que l'edició encapçalada per Quim Masferrer va aconseguir 381.000 seguidors (22,7%). La Marató, que solia ocupar el tercer lloc, baixa posicions al rànquing d'espais més vistos fins a trobar la cinquena plaça, per darrere de programes de La1, que ha rebaixat posicions respecte a TV3 en el llistat de cadenes amb més audiència de la jornada. 

El Telediario presentat per Lara Siscar ha acompanyat 250.000 espectadors (11,7%) durant el vespre del diumenge, la millor xifra del darrer mes per al format a Catalunya. Els televidents catalans també han triat l'actualitat d'Aquí la Tierra, en què 220.000 persones (11,4%) han sintonitzat amb Quico Taronjí per seguir la meteorologia i fenòmens naturals més destacats de la setmana.

El programa, que també s'ha dedicat a la gastronomia nadalenca, ha replegat uns resultats pitjors respecte a la setmana passada (12.000 espectadors menys), tot i que ha aconseguit remuntar xifres del darrer programa, que va aplegar 187.000 televidents. L'informatiu del vespre de la televisió pública estatal i Aquí la Tierra s'han posicionat entremig de la programació de TV3 i han permès que el canal s'ubiqui a la segona plaça de les més vistes de la jornada. 

La1 ha acumulat un 8,9% de quota mitjana de pantalla, en què a banda del magazín i els informatius, les pel·lícules de la tarda l'han fet enfortir. El Telediario del migdia (12,7%), el film francès Balla amb la vida (11,4%) i el nord-americà Love again (9,9%) també han sigut d'entre el més vist per a la cadena pública.

Més enllà de La Marató, TV3 s'ha posicionat per sobre de La1 amb un 15,2% de share global, en què el Telenotícies del migdia ha sigut el més vist de la jornada (22,8%), seguidament de l'edició del vespre (14,4%). Telecinco (6,8%) ha tancat el podi gràcies a Gran Hermano (10,9%) i els informatius de les 21:00 (6%), mentre que Antena 3 (5,8%) s'hi queda fora amb les notícies del migdia (8,8%) i la pel·lícula Amor sin tiempo (7,1%) com el més vist.