Gerard Piqué va donar la sorpresa el passat 3 de maig anunciant que havia arribat a un acord amb Mediaset per a l'emissió en obert de la segona temporada de la Kings League i de la primera de la Queens League. D'aquesta manera, la competició creada per l'exblaugrana, al costat d'alguns dels youtubers i streamers més famosos, feia el salt a la televisió lineal.
Cal recordar que TV3 ja havia emès la final de la competició que es va celebrar al Camp Nou i que va aconseguir una audiència força modesta: 228.000 espectadors i un 14,3%, molt lluny de les xifres del futbol càssic.
Aquest cap de setmana, la Kings i la Queens League es va estrenar a Cuatro, amb l'emissió de dos partits, un de la versió masculina i un de la femenina a les 20.00 del vespre. Però en tots dos casos, l'audiència va ser molt baixa.
La cinquena opció de la franja
El partit del dissabte, corresponent a la primera jornada va aconseguir 44.000 espectadors i un 3,4% (295.000 i 3,5% a Espanya), quedant en cinquena posició de la seva franja. L'espai líder va ser l'Atrapa'm si pots de Llucià Ferrer amb 195.000 espectadors i un 14,8%.
Diumenge, el duel masculí entre Porcinos-xBuyer, va obtenir 71.000 espectadors i un 4,1% (382.000 i 3,5% a Espanya) i també va ser la cinquena opció. El partit de tennis entre Alcaraz-Struff a La 1 va ser líder amb 229.000 espectadors i un 14,3%, seguit de l'Atrapa'm si pots amb 217.000 (12,4%).

Balanç agredolç
Amb aquestes dades, el balanç per a la segona cadena de Mediaset és força agredolç. Si comparem les dades que va aconseguir Cuatro l'anterior cap de setmana, l'informatiu Cuatro al día va obtenir més audiència el dissabte: 52.000 espectadors i un 3,9% (316.000 i 4,1% a Espanya ) i menys el diumenge: 67.000 i 4,3% (410.000 i 4,6% a Espanya)
És a dir, que l'emissió de la Kings i Queens League ha suposat, de moment, una pèrdua d'audiència per a Cuatro. Tot i que a simple vista el resultat no dona per a grans alegries, els duels sí que van atreure als joves (10,2% de quota el dissabte entre els joves de 13 a 24 i un 17,2% el diumenge, entre el públic de 13 a 24 anys).