Amb l'arribada del nou any toca fer balanç del 2023 que hem deixat enrere i atenció perquè el consum televisiu segueix en caiguda lliure. Segons les dades fetes públiques per la consultora Dos30', el consum televisiu del 2023 ha registrat un mínim històric de 163 minuts de mitjana per persona a Catalunya (181 minuts a Espanya). Es tracta de la xifra més baixa des que es tenen dades, l'any 1992, i seguint la tendència descendent de l'any anterior quan el consum va caure 24 minuts per persona.

Aquest 2023 destaca la forta caiguda experimentada a la franja d'edat compresa entre els 25 i 44 anys, de 12 punts menys (de 117 minuts al 2022 a 103 aquest 2023). També ha caigut amb força el consum entre els joves de 13 a 24 anys, amb una reculada de -11,4 punts. En canvi, entre els espectadors més grans de 65, el consum televisiu només ha caigut -0,9 dècimes.

TV3 guanya el 2023 i ja encadena 14 anys de lideratge
Si ens fixem en ls dades d'audiència d'aquest 2023, TV3 ha tancat l'any com la televisió líder, amb una quota anual del 13,9%, tot i perdre dues dècimes respecte el 14,1% del 2022. Amb aquesta victòria, la cadena es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder catorze anys seguits a Catalunya i ho ha a més distància que mai de la segona cadena, Antena 3, que amb un 9,3%, s'ha situat a 4,6 punts.
Pel que fa al nou SX3 ha registrat una quota del 8,3% entre el públic infantil, +4,7 punts que l'any anterior. A més, ha liderat la franja infantil les tardes de dilluns a divendres, de 19.30 a 21.55h, amb una quota del 18,7%. Pel que a l'Esport 3, ha assolit el millor resultat des del 2016, amb un 1,0%.
Antena 3 lidera l'any a Espanya i Telecinco es desploma
Per segon any consecutiu, Antena 3 ha estat la cadena més vista del 2023 a Espanya amb una quota del 13,3% (-0,6). Telecinco ha estat segona amb un 10,4% tot i que ha patit una forta davallada de -1,9 punts. La 1 ha estat tercera amb un 9,7% (+0,6), La Sexta (6,3%) ha guanyat +0,2 dècimes i Cuatro (5,2%) n'ha guanyat una.

Per comunitats, Antena 3 ha estat la més vista del 2023 en 12 comunitats com Madrid (13,2%), Andalusia (14,3%) o el País Valencià (14,7%). Telecinco ha estat primera a Euskadi i les Canàries i La1 ha dominat a La Rioja i Navarra; mentre TV3 s'ha mantingut líder a Catalunya.
