Bones notícies per a TV3. La primera estrena de la nova temporada ha convençut els catalans, almenys en xifres d'audiència. El programa 8 coses a fer abans de morir, protagonitzat per Joan Pera, va aconseguir ser l'espai més vist del prime time nocturn a Catalunya amb 270.000 espectadors i un 17,8% de quota de pantalla. Això sí, res va superar el penúltim Telenotícies Vespre d'aquest format: 470.000 espectadors de mitjana i un 27% de share.
Per què és el penúltim? Doncs perquè a partir d'aquest dimecres a la nit, el 3Cat estrenarà els nous espais informatius i posarà en marxa tota la "revolució" en aquest departament, que afectarà la ràdio, el canal vint-i-quatre hores i un conjunt de programes.
TV3 va tornar a liderar una jornada de dilluns amb solvència, amb un 15,8% d'audiència mitjana diària, amb una còmoda distància amb la segona cadena més vista (La 1, amb un 11,2%). Programes com el Cuines (258.000 i 20,6%) o el Telenotícies Comarques (257.000 i 21,8% de quota) van mantenir els seus fidels de cada dia. Una de les grans sorpreses és l'estrena del nou Telediario de La 1, amb Pepa Bueno al capdavant. Catalunya va tenir curiositat i va aconseguir 216.000 espectadors davant la pantalla a les nou de la nit, amb un 12,5%.
La 1 va aconseguir guanyar la batalla nocturna entre els dos talks shows per excel·lència de l'estat espanyol. David Broncano i la seva Revuelta van superar Pablo Motos i El Hormiguero. L'humorista present a RTVE va convidar Andrea & Ricardo Darín i va sumar 157.000 i un 10,1% de share. Pel que fa a la cadena d'Atresmedia, amb l'actor i cantant Arón Piper com a entrevista estrella, es va haver de conformar amb 138.000 persones i un 8,4% de quota.
¿QUÉ PREFIERES?
— La Revuelta (@LaRevuelta_TVE) September 15, 2025
Esta es fácil, joder. Seguro que sabéis miles mejores que esta. #LaRevuelta @lanegrapietra @BombitaDarin pic.twitter.com/on5vRnCmOh
Una de les notícies més destacades, en aspectes negatives, és la davallada d'audiència de l'Està Passant respecte de la setmana passada. Aquest 15 de setembre, el programa humorístic de TV3 va aconseguir només 205.000 espectadors de mitjana, amb una quota del 15,6%. Cal destacar un element televisiu que no apareix als registres i que, segurament, va mantenir ocupada l'audiència de bona part de Catalunya i la resta de l'Estat.
Prime Video va estrenar ahir la nova edició d'Operación Triunfo , amb la tria dels setze concursants que formaran part de l'Acadèmia. Ni la plataforma ni la companyia faciliten dades o xifres d'espectadors, un element que en edicions anteriors d'OT sí que es podien consultar.
Una de les novetats que es van trobar els espectadors del concurs és que les gales d'aquesta edició d'Operación Triunfo seran lleugerament més llargues que en l'edició anterior, per a donar més espai als concursants i les seves actuacions, mantenint-se fidels a l'essència que va conquistar a l'audiència en 2023: dinàmiques, àgils i molt centrades en la música. Una de les principals novetats és que desapareix la postgala, integrant-se tots els seus continguts dins de la mateixa gala – inclosos els vídeoresums de l'Acadèmia – perquè tot formi part d'un mateix relat.