Les campanades de TV3 guanyen tot i el vendaval de Broncano a RTVE

Laura Escanes i Miki Núñez signen el pitjor programa especial dels últims set anys, mentre que els protagonistes de "La Revuelta" fan les millors xifres de la televisió pública estatal a Catalunya i amb T5 registrant xifres immensament negatives

  • Miki Núñez i Laura Escanes anoten un 32,2% de quota, quatre punts per sota de les campanades del 2023 -
Publicat el 02 de gener de 2025 a les 11:21

Els televisors catalans han canviat lleugerament de tendència a l'hora de donar la benvinguda a l'any nou. Si bé TV3 ha sigut la preferida novament, La1 s'hi ha acostat per un marge mínim amb un programa especial que ha canviat de protagonistes i que indica, també, un canvi de paradigma per a la televisió pública espanyola. L'humorista Lalachus i David Broncano, el presentador de La Revuelta han sigut les noves cares de les campanades a Televisió Espanyola, que han tingut un efecte positiu en les audiències catalanes i han tornat a posicionar-la com a segona opció per a les llars del país. En comparativa, La1 ha duplicat les audiències en comparació amb l'edició del 2023 mentre que TV3 perd espectadors. Els canals públics retallen distàncies. 

Un total de 824.000 espectadors (32,2% de quota de pantalla) han triat TV3 per viure els últims minuts de l'any 2024, una xifra que confirma la tendència a la baixa de les campanades al canal. El xou presentat per la influencer i presentadora Laura Escanes i l'artista musical Miki Núñez ha tingut menys audiència que l'any anterior, presentat per ells mateixos i que va aplegar 100.000 televidents més (36,1%) en comparativa. El format del 2024 també ha sigut el menys vist en els darrers quatre anys, ja que el programa final del 2020 va acumular 1.199.000 seguidors (29,2%) i, des de llavors, no ha tornat a acostar-se a aquesta marca. Des del 2020 TV3 ha perdut de mitjana 94.000 espectadors any rere any i ha escurçat posicions amb la seva competència en algunes ocasions; com en el cas del 2023, en què Antena 3 va obtenir una diferència d'un 10% de quota de pantalla (26,5%, 659.000 seguidors) respecte a la televisió pública catalana.

La1 se situa de nou a la segona posició amb el seguiment de 680.000 televidents (27,4%) a les campanades de La Revuelta. En contrast amb TV3, el programa especial del canal públic estatal és el més vist dels últims set anys. Les campanades d'Anne Igartiburu i Ramón García del 2017 es van endur 603.000 espectadors (26,4%), el màxim per a Televisió Espanyola a Catalunya fins ara. Lalachus i David Broncano no només han configurat un nou màxim per a La1, sinó que han desbancat Antena 3 i recuperen la segona plaça al rànquing de programes especials amb més audiència a Catalunya després de cinc anys prostrats a la tercera posició. 

Els canals privats, en descens

La cadena del grup Planeta, que solia ser la segona opció per tancar l'any als televisors catalans, ha acabat el 2024 amb unes audiències més baixes en comparació amb l'any anterior. Les enèsimes campanades de Cristina Pedroche i Alberto Chicote recullen 471.000 espectadors (18,9%), 188.000 menys (26,5%) que el 2023. El canal privat ha obtingut el pitjor resultat dels darrers sis anys i formula un nou mínim, que fins ara se situava en els 486.000 seguidors (17,4%) l'any 2018. El programa especial d'Antena 3 també cau a nivell estatal. El comiat de Pedroche i Chicote s'ha endut 4,3 milions d'espectadors (31,2%), mentre que el de Lalachus i Broncano n'ha compilat 4,8 (28,1%). La cadena privada manté les xifres respecte al 2023 (4,3 milions; 29%), però retalla la distància que mantenia amb La1 (3,8 milions; 26,1%) i perd el lideratge. 

Telecinco ha rebut el cop més fort tant en el conjunt de l'Estat, com a Catalunya. Les audiències de les campanades del 2023 del canal privat ja van ser de les menys vistes a Espanya amb 606.000 televidents (4,1%), una xifra que ha pogut superar aquest 2024. El programa protagonitzat per Ion Aramendi i Blanca Romero han cridat l'atenció de 753.000 espectadors (4,8%) malgrat caure a la cinquena posició. La cadena del grup Mediaset ha quedat per darrere de La2, que emetia en simultani, i TV3, que computa com a quart programa especial més vist de la franja a l'Estat. Telecinco suma 53.000 televidents (2,1%) a Catalunya, a prop dels 48.000 (1,9%) que ha aconseguit La Sexta amb l'especial de Dani Mateo i Cristina Pardo.

TV3 lidera el Cap d'Any amb La1 darrere

La televisió pública catalana ha tingut bona entrada d'any amb una quota mitjana de pantalla de 14,1%. El Telenotícies vespre (430.000 espectadors; 21,4%) ha tornat a ser el més vist de la jornada, mentre que l'edició del migdia ha caigut fins a la cinquena posició (312.000; 26,8%). La segona posició, que normalment és regentada pels informatius presentats per Raquel Sans i Xavi Coral, ha sigut ocupada pel concert de Cap d'Any. La retransmissió de La1 de l'actuació de la filharmònica de Viena ha sigut el segon espai més vist del primer dia del 2025 amb 374.000 espectadors (37,9%). La1 es col·loca segona en el rànquing de canals més vistos amb un 11,8%, gràcies, també, a les audiències del Telediario del migdia (11,7%) i del vespre (10,1%). 

Joc de Cartes ha triomfat al prime time amb 374.000 seguidors (21,9%) i ha eclipsat la competència tant a la televisió privada com pública. La reemissió de l'entrevista a Berto Romero i Andreu Buenafuente a La Revuelta (7,3%) no ha alterat el lideratge de TV3 a la franja de la nit. Tampoc ho ha fet la visita del cantant Pablo Alborán a El Hormiguero, que ha recollit un 6,8% a Catalunya. Antena 3 tanca l'1 de gener amb un 8,5% de quota mitjana, amb les notícies del migdia (8,4%) i la pel·lícula El Mejor verano de mi vida (11,6%) com els seus espais més cotitzats. Telecinco aconsegueix la quarta plaça amb un 4,6% global, en què han destacat els informatius del migdia i el vespre (8,8%; 5,4%) i el magazín de tarda Fiesta (5,7%).