L'audiència premia «Guimerà» de TV3 amb el millor prime time

La docusèrie sobre el poeta i dramaturg preval per sobre de «Masterchef» i les pel·lícules de nit del diumenge per un marge extens

  • La docusèrie anota un 11,8% de quota de pantalla, el màxim de la nit del diumenge -
Publicat el 30 de desembre de 2024 a les 11:45

Després de tres setmanes de programació especial, TV3 ha tornat a emetre el seu format característic dels diumenges a la nit per acomiadar l'últim cap de setmana de l'any. No ha suposat, però, el retorn de 30 Minuts. La televisió pública catalana ha estrenat els tres capítols que componen la docusèrie Guimerà: El Nobel sense premi, que explora l'afany d'una de les figures més preponderants de la literatura catalana per assolir el màxim reconeixement de l'acadèmia sueca en qualitat de literat. El documental se centra a desmentir la falsa creença que Àngel Guimerà no va optar al premi l'any 1904 per les pressions del govern espanyol i s'embarca en una anàlisi profunda i calidoscòpica, tota basada en la documentació i les biografies que han anat succeint al llarg dels anys. Tot per descobrir per què Guimerà va ser candidat durant 17 anys consecutius i no va obtenir el reconeixement de l'acadèmia escandinava.

Just quan se celebren cent anys de la mort del poeta i dramaturg canari, fins a 180.000 teleespectadors (11,8% de quota de pantalla) han seguit el programa conduït per Àngels Gonyalons, que va representar el musical Mar i cel a la dècada dels vuitanta. El format ha sigut el més vist del prime time i dobla els resultats de Masterchef Junior, el seu principal competidor, que ha aplegat 92.000 espectadors (8,8%). Tot i obtenir un impacte positiu en les audiències, la docusèrie no ha aconseguit arribar a les xifres dels últims 30 Minuts. Es tracten dels reportatges Un dia que durarà anys, amb 343.000 espectadors (19,1%) i Intrusisme: la salut en perill, que va acumular 215.000 seguidors (11,8%).

La1 avança posicions i és a tocar de TV3, que perd pistonada

El lideratge de TV3 en l'últim diumenge del 2024 s'ha vist amenaçat per l'acostament de La1. La televisió pública catalana ha continuat al capdavant del rànquing de canals més vistos durant la jornada, amb un 10,1% de quota mitjana de pantalla. És la xifra més baixa del mes, molt per sota de la mitjana mensual. TV3, a dos dies de tancar el mes de desembre, acumula un 13,3% de share global i entra en retrocés. El primer canal de 3Cat, tot i mantenir-se líder, trenca amb la bona ratxa que acumula des del setembre i obté per primer cop una mitjana mensual inferior a la del mes anterior. El novembre va assolir el millor resultat de l'any amb un 14,5% general.

Els Telenotícies han sigut els espais més cotitzats durant el diumenge. L'edició del vespre ha guanyat en audiència total (334.000 espectadors; 18,3%), mentre que la del migdia ha sigut el format amb la millor quota de pantalla de la jornada (293.000; 20,9%). A banda del migdia i el prime time, TV3 també ha liderat la de la sobretaula amb la pel·lícula Una agent molt especial (13,9%). La resta de franges han estat liderades per La1Mi pequeño amor (9,1%) i Un amor inolvidable (11%) han sigut els films més vistos de la tarda, així com el magazín Aquí la Tierra (13,7%), que és el tercer espai més vist del diumenge i el més vist en el seu horari.

La cadena pública espanyola obté a Catalunya un 9,1% de share global. A banda del programa de la tarda, tant la versió del vespre del Telediario (10,8%) com la del migdia (12,8%) han sigut els espais amb més suport per a La1. La televisió pública queda lluny dels canals privats. Antena 3 es posiciona tercera en el rànquing amb un 6,3%, gràcies a les xifres de les notícies del migdia (8,9%) i les del vespre (6,6%) i la pel·lícula Más allá de la muerte (8%). Telecinco aconsegueix la quarta plaça amb els informatius del migdia (7,4%) i Socialité (10,1%) com el més vist per a la cadena de Mediaset, que aconsegueix un 5,9% de mitjana.