Surten a la llum els astronòmics sous dels presentadors de TVE: 10.000 euros per cada "MasterChef"

Jordi Cruz s'endú 10.000 euros per cada participació al concurs culinari i Anne Igartiburu guanya 1.550 euros per cada "Corazón"

Publicat el 11 d’abril de 2023 a les 18:36
Actualitzat el 11 d’abril de 2023 a les 18:44

RTVE ha revelat quant cobren 15 dels seus principals presentadors. Segons una investigació publicada pel diari Público, després d'obtenir el llistat amb el sou per programa de les estrelles de la cadena pública durant l'any 2022.

Així, s'ha conegut que el sou més elevat se'l va endur Eva Soriano: 11.000 euros per cada entrega de la tercera temporada de La Noche D que va ser cancel·lat per baixa audiència al juliol del 2002. Després d'ella, apareixen els tres jutges de MasterChef, Jordi Cruz, Pepe Rodríguez i Samantha Vallejo-Nágera que s'embutxaquen 10.000 euros per cada gala del concurs culinari.

Així, tenint en compte que en cada temporada acostuma a constar de tretze els programes gravats i emesos, cada membre del jurat guanyaria l'estratosfèrica xifra de 130.000 euros. Una quanitat que encara poria doblar-se en el cas de l'actual MasterChef 11 que ha doblat el nombre de programes.

Cal recordar que el Portal de Transparència de RTVE ja havia detallat els salaris que perceben els concursants. Els aspirants desconeguts cobren uns 1.200 euros per entrega i en el cas de la versió amb famosos, aquests s'emportarien 3.000 euros per programa.

El següent que apareix al rànquing de presentadors més ben pagats de TVE és Javier Ruiz, que va guanyar 5.000 euros per cada lliurament de Las claves del siglo XXI, que es va emetre la nit dels divendres i va ser cancel·lat l'estiu del 2022. El segueixen la cantant Alaska, que ingressa 4.000 euros per cada emissió de Cine de barrio, i Santiago Segura, que guanya 2.200 euros per cada locució de Viaje al centro de la tele.

Anne Igartiburu: 1550 euros

A partir d'aquí, apareixen els presentadors dels formats diaris amb Anne Igartiburu al capdavant amb 1.550 euros per cada Corazón. Després d'ella, figuren els germans Torres, que van percebre 1.500 euros pel fallit espai de cuina Menudos Torres i Silvia Intxaurrondo, que només percep 700 euros per cada dia que condueix La hora de La 1.

A totes aquestes dades se li han de sumar el milionari pressupost del concurs msuical Cover Night, que té un cost de 7,8 milions d'euros, que ascendeix a 9,4 milions amb l'IVA inclòs. Unes xifres que no es corresponen amb la baixa audiència aconseguida fins ara i que han precipitat el seu constant canvi d'emissió a la graella de La 1.