Sílvia Abril trenca el silenci sobre el «burnout» de Buenafuente: «Està millor»

La còmica exposa la importància de tenir eines per combatre els problemes de salut mental al "Pla Seqüència" de Jordi Basté

Publicat el 13 de gener de 2026 a les 13:22

El quart episodi de Pla Seqüència presentat per Jordi Basté a 2Cat va tenir com a protagonista la humorista Sílvia Abril. L'entrega, gravada al Tibidabo metre passegen i pugen a atraccions, ens ha deixat una conversa d'ambdós en què posen el focus en la salut mental arran de l'episodi de burnout que va tenir el seu marit, Andreu Buenafuente, a les acaballes de l'any passat i que el va obligar a parar. "No podia sortir a actuar", comenta la còmica.

És en una atracció quan Sílvia Abril explica l'estat del seu marit: "L'Andreu està bé, està fent tot el que està al seu abast", comenta l'actriu. També destaca la importància de les eines d'ajuda d'avui en dia per combatre els problemes de salut mental perquè, a més, explica que Buenafuente ja va tenir un episodi d'aquests fa més de 20 anys, però, aleshores no tenia eines.

La salut mental, a primera línia

En la mateixa línia, Basté ha recalcat que abans no era tan senzill exposar aquests episodis i ha tret ferro sobre el fet d'anar al psicòleg o psiquiatre. "Quan tenim mal de peus anem al podòleg sense cap problema", ha menciont fent el símil amb els problemes de salut mental. "Abans ningú s'atrevia a dir que anava al psicòleg, ningú", ha explicat. A més, ha donat molta importància que gent com l'Andreu Buenafuente digui que té ansietat i que necessita parar perquè exposa un problema comú a la societat i li dona visibilitat.

Tota aquesta conversa es produeix en un moment en què la salut mental està a la primera línia dels debats i ja són moltes les cares conegudes que han reconegut algun problema d'aquest tipus. "Ja tocava", ha comentat Basté sobre l'exposició del tema. A més, Sílvia Abril ha destacat també el reconeixement i l'ajuda que ha rebut Andreu Buenafuente: "La comprensió de la indústria ha sigut bestial", ha explicat.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Per acabar la conversa, Sílvia Abril ha mencionat que Buenafuente està millorant. "Està millor, està treballant per sortir-se'n i se'n sortirà", ha rematat el tema l'actriu. Conversa que ha donat molt valor a la importància de demanar ajuda quan és necessari i al fet d'eliminar pors sobre el què diran.

Buenafuente: "He de parar"

A finals de novembre, la productora de Buenafuente, El Terrat, emetia un comunicat en què anuncia que el presentador i còmic aturava la seva agenda per "per prescripció mèdica" i per "excés de càrrega laboral". "He de parar una mica per recuperar-me i tornar amb l'energia que es mereix tot allò que faig", afirmava Buenafuente.

Poques setmanes després, anunciava juntament amb Sílvia Abril que no presentarien les Campanades 2025 - 2026 a La 1, tal com estava previst. A través d'un vídeo, l'humorista explicava els motius: "No veig cap cosa bona en forçar-me per fer una feina un dia. Haig de tornar bé". Ara, quasi dos mesos després de la seva aturada, hem pogut saber que està millorant i que està en bones mans per poder recuperar el seu estat de salut.