El presentador de RAC1 serà una de les 30 cares que formaran part de l'edició d'aquest diumenge 19 de desembre
Nadal és sinònim de La Marató de TV3. Una tradició que aquest diumenge 19 de desembre, arriba a la seva 30a edició i que buscarà fons per lluitar contra els trastorns mentals. Aquest dimecres, s'ha fet la roda de premsa de presentació al plató 1 dels estudis de Sant Joan Despí amb el director de TV3, Vicent Sanchis i una representació dels presentadors d’aquesta edició del programa Lídia Heredia, Ramon Pellicer, Mari Pau Huguet, Gemma Nierga, Ramon Gener Jordi Basté.

La Marató començarà, a les 8 del matí a Catalunya Ràdio, i a TV3, el programa tindrà dues parts. Al matí, a partir de les 9.30h, es farà a l'exterior en quatre espais artístics emblemàtics: el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Teatre-Museu Dalí de Figueres, l’amfiteatre romà de Tarragona i la Seu Vella de Lleida. I a la tarda, a partir de les 17.00 i ja des del plató, hi haurà la gala d’entreteniment.
En relació amb l’edició de l'any passat, es recuperen les tradicionals quatre seus telefòniques per rebre les trucades solidàries el dia del programa al 900215050. També s'han recuperat les activitats arreu de Catalunya, més de 2.000 iniciatives per les 42 comarques catalanes.
Jordi Basté explica el seu trastorn
Per al programa de diumenge hi passaran fins a 30 presentadors que han participat al llarg d'aquests anys de maratons. Destaquen el retorn de cares mítiques com Josep Puigbò, Jordi Basté, Mònica Terribas, Toni Cruanyes, Josep Cuní i Helena Garcia Melero, Albert Om, Ramon Pellicer, Antoni Bassas, Carles Francino, Pere Escobar, Mònica Huguet, Xavier Graset, Mari Pau Huguet, Imma Pedemonte i fins i tot Susanna Griso, que hi va participar l'any 1993.

Un dels que ha pogut participar a la roda de premsa, ha estat la veu més escoltada de la ràdio a Catalunya, Jordi Basté, que també ha reconegut patir un dels trastorns que s'abordaran al programa. "Aquesta edició és molt especial i me’n sento còmplice; jo no me n’amago, perquè estic diagnosticat com a TDAH i com a TOC, i el primer que em va dir psicòleg va ser: ‘Tu que tens un altaveu, explica-ho’. I parlar de salut mental és molt difícil i, sobretot, atrapar l’audiència, i aquest serà el repte de tots nosaltres en aquesta Marató”, ha dit el de RAC1.
Una de les altres cares mítiques de TV3 i de La Marató, Mari Pau Huguet també hi serà. "Tant de bo alguna d’aquestes persones que tenen algun d’aquests trastorns pugui tenir la sensació o la seguretat que estarem amb elles, que volem que se’n surtin i que els farem costat”, ha dit Huguet. La històrica presentadora de TV3, també va a La Marató de l'any 1997 al costat de Ramon Pellicer i Fina Brunet.
L’arribada de La Cubana en cotxe de cavalls al plató de #LaMaratoTV3, l'any 1997, amb @Buenafuente i els membres de @ElTerrat va revolucionar el programa, però va fer augmentar la recaptació per a la recerca contra les malalties hereditàries com la fibrosi quística #30anysMarató pic.twitter.com/tOrd0WVOpR
— Arxiu TV3 CatRàdio (@ArxiuTV3CR) December 6, 2021
Sobre la xifra del marcador que es voldria aconseguir, el director de TV3 ha remarcat que "l’important no és la quantitat, sinó el camí i la sensibilització que s’aconsegueix en el recorregut". El total recaptat des de l'any 1992 supera els 215 milions d'euros, Catalunya s'ha fet seva La Marató i des d'aquí ens sumem un any més a la solidaritat. 900 21 50 50 Truca!
Aquest any, #LaMaratóTV3 s’omplirà d’art, música i bellesa per trencar els estigmes. Diumenge, t’hi esperem!#TrencaElMur
— La Marató de 3Cat (@la_marato) December 14, 2021
👉 https://t.co/7YuE4olUL5 pic.twitter.com/xsa2nSFqjT