La participació d'Israel a Eurovisió mentre segueix obert el conflicte a Gaza continua generant polèmica. Ara, l'organització del festival ha advertit a RTVE de possibles sancions si els seus locutors tornen a fer comentaris que consideren "polítics" sobre les víctimes que està provocant l'ofensiva israeliana a Gaza a la retransmissió televisiva.
Així ho ha avançat 'El País' i ho ha confirmat TVE al Telenotícies de les 15.00 hores, on ha donat a conèixer l'escrit, del divendres 16 de maig, en el qual l'organització es queixa que durant la semifinal del passat dijous els locutors de l'ens públic van referir-se al debat sobre la participació d'Israel en aquest esdeveniment i les víctimes gazianes.
La Unió Europea de Radiodifusió (UER), organitzadora del certamen, recorda a RTVE que les normes d'Eurovisió "prohibeixen les declaracions polítiques que puguin comprometre la neutralitat del concurs" i recalquen que "les xifres de víctimes no tenen cabuda en un programa d'entreteniment apolític". "Qualsevol infracció pot donar lloc a multes punitives en virtut del reglament", adverteixen.
En concret, els comentaristes espanyols van assenyalar que la representant israeliana, Yuval Raphael, és una supervivent dels atemptats d'Hamàs del 7 d'octubre de 2023 i van fer una crida a la pau a Gaza, recordant que allí s'han produït ja més de 50.000 víctimes, de les quals més de 15.000 són menors, segons xifres de Nacions Unides.
També van deixar clar que les seves paraules no eren "una petició contra cap país", sinó "una crida a la pau i la justícia i el respecte als drets humans d'acord amb la vocació integradora i pacífica del festival d'Eurovisió".
El passat mes d'abril, el president d'RTVE, José Pablo López Sánchez, va enviar a l'organització d'Eurovisió una carta en la qual demanava un debat sobre la presència d'Israel en el certamen. Els comentaristes d'RTVE també van sumar-se a aquesta petició en la seva intervenció del passat dijous.
Eurovisió amenaça de multar RTVE si els comentaris mencionen el conflicte de Gaza a la retransmissió
Televisió
Julia Varela i Tony Aguilar van parlar de les víctimes civils de la guerra durant la semifinal i van recordar la petició de la cadena pública de debatre sobre la participació d'Israel
- La participant d'Eurovisió d'enguany Yuval Raphael -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Indústria audiovisual Tatxo Benet es desvincula definitivament de Mediapro en vendre la seva participació a Southwind Víctor Rodrigo
-
Star system Rosa Maria Calaf guanya el Premi Nacional de Televisió 2026 del govern espanyol Redacció
-
Audiències TV3 aguanta per poc el lideratge del juny contra La 1 i el Mundial: claus d'un mes de pugna Víctor Rodrigo
-
Televisió 3Cat emetrà per primer cop el Tour de França: tot el que sabem de la programació Víctor Rodrigo
-
Ràdio RAC1 i Catalunya Ràdio perden pistonada en el darrer EGM de la temporada, però Ustrell retalla Víctor Rodrigo
Publicat el
17 de maig de 2025 a
les 16:35
Actualitzat el
17 de maig de 2025 a les
16:39
Et pot interessar
-
Televisió
La 2Cat cancel·la «El segon cafè» per baixes audiències
-
Televisió
Guia de TV del Mundial 2026: on pots veure tots els partits de setzens?
-
Televisió
Les noves sèries britàniques que emetrà TV3 durant l'estiu
-
Televisió
«Punt de no retorn»: reaccionar a la reacció i la identitat en la ferida
-
Televisió
«Polònia» emet un programa únic aquesta nit per tancar la temporada dels 20 anys
-
Televisió
Alexis (La gran cita), sobre la seva feina com a gigoló: «He estat amb dones molt conegudes»
