El magazín de tarda de TV3 torna aquest dilluns 9 de gener amb més espai per a la informació i noves veus com Jordi Graupera o Magda Oranich
A partir d'aquest dilluns 9 de gener, TV3 recupera la seva graella diària habitual que arrencarà a les 8 del matí amb Els matins d'Ariadna Oltra, seguit a les 10.30, pel Tot es mou d'Helena Garcia Melero. A la sobretaula, arribaran noves receptes del Cuines de Marc Ribas i la sèrie Com si fos ahir.
Ja a la tarda, serà el torn del Planta baixa d'Agnès Marquès que de 16.40 a 20.15, intentarà liderar la franja amb alguns canvis al programa. El programa que va estrenar horari de tarda el passat mes de setembre, ha passat del 10,1% que aconseguia Melero a un 9,2%. Tot i això, fonts del programa apunten a elmondelatele.cat que estan engrescats amb l'evolució d'aquests quatre mesos.
"Hem anat guanyant audiència fins al Mundial de Qatar i oferim un programa que és rigorós en l'actualitat però sense ser monòton, amb ritme i amb parts d'entreteniment", afegeixen. Val a dir que el lideratge de la franja ha estat molt renyint entre les principals cadenes que s'han mogut entre el 10 i el 12% de quota.
Així, segons ha pogut saber elmondelaele.cat, l'espai se centrarà més en l'actualitat i l'anàlisi i intentarà marcar l'agenda del dia en una clara aposta per captar espectadors del Más vale tarde de La Sexta. Per això, un element visual que canviarà serà que tornarà la taula al centre del plató i es deixaran els sofàs per al tram final.

Pel que fa als col·laboradors, s'estrenaran el filòsof Jordi Graupera i l'advocada Magda Oranich, entre d'altres. I seguiran seccions consolidades com la de les periodistes del cor Laura Fa i Lorena Vázquez.
A les 19.00 es farà un balanç de tot el que hagi donat de sí el dia i a les claus del que passarà l'endemà. La part d'entreteniment s'endarrereix fins a les 19.40 i a les 20h es manté l'entrevista del dia.

Canvis a les cadenes privades
El programa produït per La Manchester (Col·lapse), intentarà així recuperar el lideratge de les tardes de TV3 en un context de canvis a les cadenes privades. La nova direcció de Mediaset podria emprendre decisions dràstiques després del desgast de Sálvame i el fracàs dels dos nous concursos 25 palabras i Reacción en cadena que han caigut a quotes d'entre el 4 i el 6%.
Pel que fa a Antena 3, l'existosa sèrie turca Tierra amarga arribarà al seu final al mes de febrer i la cadena té previst ampliar la durada del programa de Sonsoles Ónega de 17.50 a 20. I tot això, mentre La 1 de TVE està aconseguint fer fora amb els concursos El cazador i El comodín de La 1.
📍 Actualitat, més anàlisi, cares noves, nova aposta per l'entreteniment...
— Planta baixa TV3 (@plantabaixatv3) January 7, 2023
💥 Moltes novetats per a les tardes del 2023 a #PlantaBaixaTV3
📺 Tornem dilluns, dia 9, a @tv3cat, a partir de les 16.45 pic.twitter.com/gOcFFfpf8D