Plega una directiva de TVE per l'elecció de "Zorra" a Eurovisió: "No és feminisme"

"Demano perdó a les víctimes de violència de gènere", ha escrit la delegada d'Igualtat de la cadena pública espanyola

Publicat el 09 de febrer de 2024 a les 08:35
Actualitzat el 09 de febrer de 2024 a les 18:02

La delegada d'Igualtat, Diversitat i Inclusió de RTVE, Montserrat Boix, ha presentat la seva dimissió després de l'elecció de la cançó "Zorra", del grup valencià Nebulossa, que representarà Espanya al proper festival d'Eurovisió 2024. En un missatge en el seu compte a la xarxa social X, la periodista catalana de 64 anys explica que ha dimitit perquè no pot assumir "aquesta posició".

Boix recorda que la seva primer tasca com a delegada va ser canviar les bases del Benidorm Fest per mandat del llavors president de la Corporació de RTVE, José Manuel Tornero, després de polèmica amb SloMo de Chanel. En aquella ocasió, més del 70% del televot dels espectadors va ser per a les gallegues Tanxugueiras, el 18% va optar per Rigoberta Bandini, i només el 3,9% es va decantar per Chanel. Malgrat això, la cantant d'Olesa de Montserrat finalment va ser escollida gràcies al vot del jurat.

"Demano perdó"

"Demano perdó a les víctimes de la violència de gènere. 'Zorra' ni és empoderament per a les dones, ni tampoc és feminisme", ha escrit Boix. I és que cal recordar que l'elecció de la cançó ha aixecat polseguera tant per part d'un sector del feminisme, com de la dreta mediàtica, que veu inoportuna la seva lletra.