Chenoa i els germans David i José Muñoz, Estopa, seran els encarregats de presentar les campanades de Cap d'Any des de la Puerta del Sol de Madrid a TVE, segons ha confirmat aquest dijous el canal públic estatal. Els tres músics substitueixen Andreu Buenafuente i Sílvia Abril, que van haver de renunciar a presentar la cerimònia per motius de salut i, d'aquesta manera, es posa fi a dies d'especulacions.
La decisió arriba a menys de dues setmanes per acomiadar l’any, ja que la decisió de Buenafuente i Abril no estava prevista. Per a Chenoa, serà la primera vegada a La1, tot i que ja havia presentat el canvi d’any a TV3 el 2015 i ha format part de jurats i concursos com Tu cara me suena, The Floor i Dog House. Al seu torn, Estopa torna a TVE després de l’especial musical de Nadal 2024, que va ser el programa més vist de la cadena des del 2006.
Andreu Buenafuente i Sílvia Abril, absents per motius de salut
El terratrèmol a la graella de Cap d'Any va esclatar quan l'actual presentador d'RTVE amb Futuro Imperfecto, Andreu Buenafuente, va anunciar que no presentaria les campanades a La 1 amb Sílvia Abril per "motius de salut". Amb un vídeo a les xarxes socials de la radiotelevisió espanyola, va deixar ben clar que creu que "no té per què accelerar una recuperació" i considera que "ha d'estar bé per poder fer el que el fa feliç".
Andreu Buenafuente nos cuenta que deberá alargar su período de descanso y el parón de su agenda profesional.
— RTVE Comunicación y Participación (@RTVE_Com) December 12, 2025
Su recuperación le llevará un poco más de tiempo, el necesario para volver al 100% en todos sus proyectos profesionales.
Esto implica que ni él ni Sílvia Abril podrán… pic.twitter.com/1O2DBau1jm
"No veig cap cosa bona en forçar-me per fer una feina un dia. Haig de tornar bé", va afirmar en el vídeo publicat a les seves xarxes socials. També va voler agrair a TVE el seu suport en tot moment i en el procés que està vivint. Per ara, el seu programa a la graella de La 1 es manté suspès i a la Cadena Ser, on seguia realitzant el Nadie Sabe Nada amb Berto Romero, emet un recopilatori de millors moments durant el cap de setmana.
