Així es va cuinar l'impactant espot de La Marató de TV3: "Com es pot guardar un secret així?"

Els responsables de l'anunci han explicat al "Tot es mou" com van aconseguir mantenir la incògnita fins a l'emissió del fals atac de cor

Publicat el 17 de novembre de 2022 a les 10:50
Actualitzat el 17 de novembre de 2022 a les 13:25

Els responsables de l'anunci han explicat al "Tot es mou" com van aconseguir mantenir la incògnita fins a l'emissió del fals atac de cor

Aquest dimecres a la nit, molts espectadors de TV3 es van endur un bon ensurt mentre miraven la que havia de ser la nova sèrie en directe, Quan el cor s'atura. Al cap de pocs minuts del seu inici, la seva protagonista va patir un atac de cor i la cadena va tallar la seva emissó en sec, donant a entendre que l'incident era real.

Al cap d'uns segons, TV3 va recupera el senyal i va explicar que es tractava de l'impactant espot de La Marató per les malalties cardiovasculars que se celebrarà el proper 18 de desembre. Aquest dijous, els responsables de l'anunci han explicat al Tot es mou d'Helena Garcia Melero com va sorgir la idea.

"Feia temps que parlàvem de fer una sèrie. I vam dir: I si matem a la protagonista?", ha explicat Camil Roca, director creatiu de la campanya. "Quan em van plantejar la idea em vaig engrescar a sac i decidim tirar-ho endavant", ha assegurat el cap de marqèting de TV3, Àlex Marquina.

"Ho sabien molt poques persones"

"La notícia era que faríem una sèrie en directe i això ja generava expectació. Si volíem simular un infart, havia de ser en directe. A partir d'aquí involucrem a molt poques persones", ha apuntat Marquina. "Com es pot guardar un secret en aquesta casa d'aquesta manera. A mi m'ha flipat això!", li ha dit Melero.

"Del Departament de màrqueting ho sabien només dues persones. Em van dir: Això se sabrà. És impossible que es mantingui en secret durant tants mesos. Tothom que ho sabia va haver de signar un paper de confidencialitat. El cap de Ficció de TV3 se'n va enterar el dia abans de llançar la promo", ha explicat el cap de publicitat de la cadena.

"L'espectador es va quedar flipat", ha assegurat Melero. "Les persones que estaven de públic tampoc no en sabíen res. Només els vam avisar que tot el que veurien a continuació seria ficció. Però quan va passar l'escena, les cares de les persones van parlar per si soles. Es van pensar que passava de veritat", han afegit els responsables de l'anunci.

"Com podeu superar això? Com a espot de La Marató ho heu deixat a dalt de tot. Moltes felicitats!", ha insistit Garcia Melero.