Risto Mejide i Pilar Rahola carreguen contra Roger Escapa i Laura Fa per la seva parella: "És un judici públic"

El presentador va convidar a la tertuliana al seu darrer "Chester" de Cuatro per parlar sobre les relacions amb una gran diferència d'edat

Publicat el 12 d’abril de 2023 a les 18:01
Actualitzat el 17 d’abril de 2023 a les 11:55

Risto Mejide ha acomiadat el seu Viajando con Chester de Cuatro amb un programa especial amb quatre personatges famosos que han tingut o tenen parelles molt més grans o joves que ells. El català va asseure al seu sofà a l'empresari Javier Rigau, la periodista Pilar Rahola, casada amb el Roberto, deu anys més jove que ella, l'estilista i influencer Pelayo Díaz i l'actriu Melani Olivares.

Un programa fet a mida per a Mejide (48) ara que torna a estar de plena actualitat després de la seva sonda separació amb la influencer Laura Escanes (26) i la notícia de la seva nova relació amb una noia un altre cop 20 anys més jove que ell, la valenciana Natalia Almarcha (27).

Precisament sobre aquest tema el presentador català va recordar la seva entrevista a El Suplement de Roger Escapa de Catalunya Ràdio del passat 23 de març on va tenir una tensa conversa. "Tu tens una situació de privilegi des de fa molt temps perquè ets un home blanc, heterosexual, cis que ha guanyat molts diners i amb una vida econòmicament solucionada... Creus que estàs en igualtat de condicions que una persona 20 anys més jove que tu?", li havia preguntat Escapa.

"Estàs assumint que una dona 20 anys més jove no es pot enamorar de mi? Que no té criteri? Això és masclista o pitjor, edadisme", va respondre Mejide indignat. "Estic dient que tu tens una situació de privilegi perquè has guanyat calers i has viscut moltes més coses", va afegir el de Catalunya Ràdio. "I tu què saps? Hi han persones de 70 anys que no han viscut el que sí que ha viscut una de 20 eh. Això són prejudicis teus!", va insitir Risto.

Mejide i els seus convidats a "Viajando con Chester"

"No vull convertir aquest programa en una venjança"

Aquest dimarts, Mejide va tornar a criticar les paraules del presentador de Catalunya Ràdio mentre conversava amb Pilar Rahola que li va donar la raó en tot moment. "És irrellevant la meva posició social. Els que sortim als mitjans de comunciació tenim la responsabilitat de dir que això no està bé."

"La pregunta que et van fer ja era un acte de culpa en sí mateixa. Ets culpable de tenir una bona posició, de ser famós i d'enamorar-te d'una noia jove", va afegir Rahola. "Clar, és un estigma, sort que a mi m'és igual tot", va puntualitzar Mejide, que va assegurar que "no vull convertir aquest programa en una venjança". "No ho estàs fent. T'estàs explicant", va insitir Rahola.

Risto va explicar que està convençut que molta gent amb repercussió a les xarxes socials ha agafat aquest tema, les parelles en les quals hi ha una diferència d'edat important, "com a anatema". "Som una societat que ens fa por l'èxit, ens agrada la mediocritat. En el teu cas ho pateixes tot. Tens èxit, tens una personalitat forta i t'has enamorat de dues parelles més joves i miren com poden matxacar-te", va dir Pilar Rahola.

Pilar Rahola a "Viajando con Chester"

Crítiques a Laura Fa

El presentador també va tenir paraules per a la periodista del cor, Laura Fa, que ha reiterat en diverses ocasions que no es creia la relació que existia entre ells. "Laura Escanes tenia 19 anys quan es van conèixer i deia que era molt madura per a la seva edat, però potser el que passa és que ell era una mica infantil", havia assegurat Fa, que també va definir aquest tipus de relacions com a "totalment desiguals".

"És un judici públic això. En un minut hi ha l'estigma complet i el dubte de la història d'amor", va espetar Rahola en escoltar les paraules de Fa. "És la relació més longeva que he tingut en la meva vida, més llarga que les que he tingut amb les persones de la meva edat. M'agradaria saber què és un èxit per a elles perquè per a mi aquesta relació ho ha estat", va assegurar Risto.

Mejide critica les paraules de Laura Fa a Cuatro

Acusacions de pederàstia

El presentador també va parlar de les acusacions que ha patit per la seva diferència d'edat. "M'han acusat de pederàstia. T'acusen d'un delicte", va explicar abans de revelar l'acció desagradable que va patir durant el Sant Jordi del 2022 mentre signava exemplars del seu llibre.

Mejide va ensenyar unes imatges en les que es podien veure uns papers on es podia llegir: "Ella és molt madura per a la seva edat? O tu ets molt pedòfil?". El publicista va assegurar que algú de l'editorial els havia introduit als llibres. "Aquests llibres estaven en una caixa. No tothom tenia accés a ells".